it's gotta be you ♥ part 28

Jag har precis kramat om Nicole när någon lägger en hand på min axel. När jag vänder mig om står James där. Han skrattar och kramar om mig.

-       Är du förvånad övar att se mig? Frågar han.

-       Ja, jag menar nej. Jag trodde inte att det skulle vara du som…. Vad kul att se dig, avbryter jag.

-       Det är kul att se dig också, hur är det med dig?

Vi sätter oss ner i en soffa och börjar prata. Det var länge sedan vi sågs och det finns mycket att prata om.


Nialls perspektiv

Jag hör några tjejer i soffan bredvid sitta och prata om Leah. Jag spärrar öronen för att lyssna.

-       Gud vad gulliga som är tillsammans, säger en utav dem.

-       Ja, dom är helt underbara, kolla vad lycklig Leah är.

Jag kan inte låta bli att le.

 

-       Kolla hur lycklig Leah är, säger en utav dem.

-       Guuuuuud, vad gulliga dom är tillsammans, säger en annan.

Jag kan inte låta bli att le, Leah var lycklig och vi passade faktiskt bra ihop.

-       Synd att dom gjorde slut, hör jag någon säga.

Jag rycker till, går det ett ryckte om att jag och Leah gjort slut?

-       Man ser att de fortfarande tycker om varandra, kolla bara på dom. Sittandes där tätt intill varandra. Säger en av tjejerna och pekar mot Leah och James där dom sitter tillsammans i en soffa längre bort. Sakta börjar jag förstå att det inte är mig och Leah som de pratar om. Utan Leah och James.

-       Dom var så fina tillsammans, stans finaste par.

Har Leah och James varit tillsammans? Jag kollar på dem där de sitter tillsammans. Leendes, skrattandes. Rebecca petar mig lätt på axeln för att få kontakt med mig. Jag dröjer kvar med blicken på Leah och kollar sedan snabbt på Rebecca.

-       Niall, vad är det med dig? Frågar hon.

-       Eh, har Leah och James varit tillsammans? Frågar jag snabbt för att få det överstökat.

-       Va? Hur. Rebecca kom av sig och tittade snabbt mot Leah och James. Hon suckade högt och kollade på mig. Ja, de har varit tillsammans.

Jag kunde inte låta bli att sucka jag med. James la en hand på Leahs ben och dom skrattade tillsammans. Varje gång han rörde Leah gjorde det ont i mig. Som om det bara var jag som fick röra henne. Jag vet att jag inte kunde tänka så men det var så det kändes. Jag vill ha Leah för mig själv.

 

Musik sattes på och Leahs pappa bjöd upp Leahs hennes mamma. Allt fler började dansa. Alla såg så lyckliga ut. Flera av tjejerna i soffan ställde sig upp och började dansa tillsammans. Jag ser hur James bjuder upp Leah och de går skrattandes mot dansgolvet. De fattar tag i varandras händer och börjar dansa. De gungar lätt från sida till sida och James lägger en hand på Leahs rygg.

Jag känner hur svartsjukan bubblar upp inom mig. Men jag måste hålla mig lugn och inte skämma ut mig nu. Jag ser hur hans hand sakta glider längre och längre ner längs hennes rygg. Tillslut lägger James sin hand på Leahs rumpa. Jag stelnar till, hela kroppen späns på mindre än en sekund. Leah drar bort hans hand, lite för långsamt och ser sig om ihop om att ingen har sett. Men jag har sett.

Hon möter min blick och hennes ögon förstoras i förvånad och lite rädsla. Jag ser henne försöka säga någonting när jag reser mig upp och går. I ögonvrån ser jag Leah börja gå efter men James tar tag i hennes hand och stoppar henne. Jag stannar till och ser på dem. Leah pratar snabbt och irriterat med James, det hörs på hennes tonfall. Han drar henne sakta intill sig och hon låter honom. För en liten sekund låter hon honom dra henne närmare henne.

Jag skakar på huvudet och går ut genom ytterdörren. Jag vill inte skapa en stor scen där inne, inte inför alla hennes släktingar och vänner. Det börjar bli lite kyligt ute och det märks att sommaren snart är slut. Snabbt går jag lite fram och tillbaka på tomten för att lugna ner mig. Jag kan inte hjälpa det, ibland blir jag så rasande arg. Hur kunde hon låta honom lägga sin hand på henne sådär? Hur kunde han göra det? Varför berättade inte Leah detta för honom innan? Att hennes ex skulle vara här ikväll..

Dörren öppnas och där står Leah. Hon kliver ut och stänger den ljudlöst. 

- Niall, säger hon lugnt. 

Jag är tyst, jag kan inte prata. Inte just nu. 

- Niall, det var inte meningen att det skulle bli såhär. 

Leah går fram till mig. 

- Se på mig, snälla. 

Jag vänder blicken långsamt mot henne. Hon ler mot mig men jag ler inte tillbaka. 

- Hur länge var ni tillsammans? Frågar jag och ser på henne. 

- Hur vet du? Vem sa det? Leahs röst blir lite pipigare. 

- Spelar det någon roll? Personen berättade för mig, men inte du.. 

- Vad skulle jag ha sagt; killen jag pratar med har jag varit tillsammans med. 

- Ja, hellre det än jag får veta det av några skvallertjejer i soffan bredvid. Som inte tycker om att jag är tillsammans med dig. Dom föredrar James. 

- Niall, skulle det spela någon roll om vi varit tillsammans eller ej? Frågar hon en aning upprört.

- Såklart det skulle, om ni inte hade varit tillsammans skulle det kanske inte funnits några känslor mellan er två. Men så är inte fallet.  

- Så är det inte Niall, säger Leah desperat.

- Så du har inte några känslor för honom? 

Leah är tyst en stund. Bara det är ett svar i sig. 

- Svara bara Leah! Säger jag en aning för högt. 

Tystnaden runtom oss är skrämmande. Man hör inte ens musiken från huset. Allt jag hör är bra andetag. Mina och Leahs. 


Drama! 

Hoppas ni gillar den! 

Tack så mycket för att kommentarerna, det betyder så otroligt mycket och det ger mig mer energi till att skriva! Tack till alla er som har läser min lilla berättelse :) det är kul att ni är så många! :D 

Forsätt kommentera sötnosar!! 

-E


Kommentarer
Postat av: Virus

Jag älskar den! Dina berättelser är alltid så himla bra och så fort jag läst den senaste vill jag genast ha en ny! Vad du en gör, sluta inte skriva!!! <3 <3

2013-01-13 @ 14:33:44
Postat av: Anna

ååå, stackars Niall!! Varför ska James vara så där? Hoppas det fixar sig. Niall och Leah är sötaste paret!:)

2013-01-13 @ 14:39:34
Postat av: Anonym

Dumma James :( nej nu måste de på båten på rätt köl igen! ;)
- B & C

2013-01-13 @ 15:40:45
Postat av: Lisa

Den är jätte bra:))

2013-01-13 @ 16:04:36
Postat av: Liv

Haha jag visste det! Men dumt av james att hålla på att stöta på en upptagen tjej!! Haram :(

2013-01-20 @ 17:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0