It's gotta be you part 26

I förra delen

 -       Vänta? Ska Niall inte sova hos mig? Avbryter jag.

-       Jag tänkte att ni kanske ville sova ensamma, jag menar ni har ju inte varit tillsammans länge…

-       Mamma, vi har delat säng tidigare.

-       Oj, jaha. Då kan du ju sova i Leahs rum, säger hon förvånat och rodnar lite.

-       God natt, säger hon tyst och smyger ut ur rummet.

När mamma försvinner in i sitt sovrum på undervåningen går Charlie, jag och Niall för att bära upp våra väskor på rummet. Jag hade inte behövt gjort en stor grej av att vi inte skulle få sova i samma rum. Jag är bara inte säker om jag skulle kunna sova själv. Vi har sovit tillsammans så länge. Det skulle kännas konstigt att inte ha honom bredvid mig. 


Nialls perspektiv

När vi kommer in på Leahs rum kastar hon sig ner på mage i sängen och gömmer sitt huvud i en kudde.

-       Varför ska de alltid vara så jobbiga?! utbrister hon.

Jag sätter mig ner bredvid henne och stryker hennes rygg.

-       Jag tyckte att det var trevligt att få träffa din familj, säger jag och drar hennes hår åt sidan så att jag kan se en bit av hennes ansikte.

Leah lyfter upp sitt huvud och tittar allvarligt på mig.

-       Sluta, det var hemskt.

-       Det var det inte, att veta att du satt bredvid mig gjorde allting bättre, säger jag i hopp om att få henne att le.

Det gör hon inte, hon ser på mig med samma allvarliga blick som förut.

-       Släpp det Leah, de var ju bara intresserade i vad jag gjorde.

-       Du behöver inte försvara dem Niall, säger hon och sätter sig upp.

-       Kan vi inte bara släppa det? Frågar jag och ser in i hennes blåa ögon.

Leah svarar inte utan lägger sitt huvud i mitt knä och ser upp på mig. Jag drar mina fingrar genom hennes hår och snurrar en av hennes lockar mellan mina fingrar. Hon blundar och jag kan inte låta bli att kyssa henne på pannan. Hon är så underbar. Varje gång hon ler, varje gång hon möter min blick hoppar mitt hjärta över ett slag.

-       Vad tänker du på? Avbryter Leah.

-       Dig, svarar jag tyst.

-       Mig? Frågar hon och sätter sig upp.

-       Vad annars?

Hon drar sin hand genom mitt hår lägger sitt huvud på min axel.

-       Ska vi gå och borsta tänderna? Frågar jag.

-       Okej då, svarar hon trött.

Vi går tillsammans till badrummet för att göra oss i ordning. Leah sätter sig på badkarskanten för att borsta sina tänder och jag ställer mig i dörr öppningen och tittar på henne.  Hur skulle allting vara om jag inte träffat henne?

-       Vad kollar du på? Avbryter hon.

-       Inget, mumlar jag och kollar bort.

Leah borstar klart sina tänder och lägger sedan bort sin tandborste. Hon vänder sig om och ser på mig. Jag kan inte låta bli att le, det pirrar fortfarande i min mage när hon ser på mig. Hon lägger en hand på min axel och ser in i mina ögon i några sekunder innan hon försvinner in på sitt rum. När jag kommer in i rummet sitter hon och tittar i ett gammalt foto album. Vi sitter länge och kollar på alla bilder över de första åren av hennes liv. Under hela tiden ler hon och alla tankar på middagen är som bort blåsta. När vi bestämmer oss för att sova ligger hon i mina armar.

-       Niall, hör jag henne viska.

-       Ja? Svarar jag.

-       Skulle du inte kunna sjunga för mig? Ber hon och kramar om min hand.

-       Vill du det? Frågar jag.

-       Ja, viskar hon och kryper närmare mig.

Jag börjar visksjunga Moments, en låt Ed Sheeran skrivit åt oss, den låten som är Leahs favorit. När låten tar slut börjar jag genast sjunga en annan och innan jag hunnit sjunga klart den fjärde hör jag Leahs tunga andetag. Jag slutar sjunga, kramar om henne och kysser hennes nacke.

 

Leahs perspektiv

 

När jag vaknar ligger jag fortfarande i Nialls armar. Solen strålar in genom fönstret och klockan är redan tio.  Jag vänder mig om och ser på Niall. Hans ögon är slutna och hans mun en aning öppen. Om jag lyssnar noga kan jag höra honom snusa tyst. Jag lutar mig fram och pussar honom på munnen. Niall kliar sig i håret och öppnar sedan ögonen. Han kisar mot mig och ler sedan.

-       God morgon, säger jag glatt.

-       Hej du, säger han hest.

-       Jag lutar mig fram och pussar honom igen. Han lägger en hand på min kind och ler.

-       Vad ska vi hitta på idag? Frågar Niall.

-       Jag vet inte, jag skulle kunna visa dig runt, säger jag eftertänksamt.

-       Gärna, mumlar Niall och fattar tag i min hand.

Jag kysser honom igen och han lägger en hand på min rygg och håller mig kvar. Niall kysser mig igen och jag sätter en hand på vardera sida om honom. Hans hand letar sig upp från min rygg till håret. Sedan snurrar han runt och drar mig med sig så att han nu håller sig uppe över mig. Han fortsätter kyssa mig tills han slutar och ser på mig. Jag börjar fnissa lite men blir sedan tyst och ser in i hans blåa ögon.

-       Jag älskar dig så mycket Leah, viskar han och ler mot mig.

-       Jag älskar dig mer, säger jag.

-       Som om det skulle vara möjligt, säger Niall lugnt och kysser mig igen.

 


Förlåt för att jag har uppdaterat dårligt, men just nu är det mycket i skolan.

Ändå är ni många som tittar in varje dag, fler än jag hade hoppats på faktiskt.

Jag ska försöka bättra mig. Jag lovar.

Hoppas ni gillar delen. Ska skriva en ny så snabbt jag kan :)

-E


Kommentarer
Postat av: Virus

Fortsätt skriva!! ;) Kollar varje dag om det kommit en ny. Du är superduktig på att skriva! :D <3

2012-11-17 @ 16:54:41
Postat av: Lina

Gillar den jättemycke!

2012-11-20 @ 13:08:52
Postat av: Harriet

När kommer nästa del? Längtar!!

2012-11-28 @ 16:50:30
Postat av: Alice

6 eller 7de gången jag läser denna del nu... Dels för att komma ihåg tills nästa del men också för att den är såå bra!

2012-11-29 @ 15:39:15
Postat av: Maria

När kommer nästa del? Längtar!!

2012-12-18 @ 18:37:20
Postat av: .

ny snart ? :)

2012-12-20 @ 19:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0