it's gotta be you ♥ part 9

I förra avsnittet

- Så du känner inte att du behöver konkurera med hundratals tjejer om hans kärlek? Skrattar Danielle. Vad som är så kul förstår jag inte.

Tyst, säger jag och låsas vara arg.

Leah vi gör så här, i morgon söker vi in till programmet och när killarna kommer hem så tar vi hand om allting, tillsammans, jag måste krama om henne hårt.

Tack Dan, mumlar jag i hennes öra.


Danielles perspektiv

 

Nu stod vi utan för Kenny Deens kontor, en av världens bästa koreografer och väntade på vår tur. Tiden gick så sakta och när dörren äntligen öppnades blev jag så nervös så jag trodde jag skulle spy. Kenny gick fram till oss, skakade hand och bad oss gå in på hans kontor. Jag tog tag i Leahs hand och tryckte den hårt. Som ett tecken på att vi skulle klara det här.

-       Så tjejer, hur länge har ni dansat? Han mötte min blick och kollade snabbt på Leah.

-       Jag har dansat sen jag var 3.

-       Jag började vid 4, säger Leah och ler.

-       Okej, så ni är erfarna? Kenny log stort mot oss.

-       Jo det skulle man kunna säga, säger Leah och lutar sig fram och räcker honom ett papper.

-       Här är mitt cv om du vill kolla vad jag gjort innan, hon ler ett charmigt leende.

-       Tack. Jag räcker honom också mitt cv och han nickar lite undertiden

-       Jag måste säga att ni tjejer är de som har mest erfarenhet. De flesta gillar bara att dansa och har inte jobbat inom dansen.

Jag ler för mig själv, både jag och Leah hade haft kurser i dans under många år hemma.

-       Det låter bra, säger Leah och skrattar lågt.

-       Jag kan inte säga något exakt, men det är ganska stor chans att ni får jobb här, han ler mot oss och reser sig. Jag hör av mig inom 6 timmar, säger han och visar oss ut.

Vi går lugnt genom korridoren tills vi kommit ut på gatan, då börjar vi skrika högt.

-       Leah vi kommer få ett jobb! Jag kramar om henne hårt.

-       Jippi! Kan det bli bättre? Leah skriker högt och hoppar högt.

 

Leahs perspektiv

 

Jag kunde inte sluta tänka på att om 6 timmar kan jag ha fått ett jobb. Ett jobb som gör jag får stanna i London. Danielle och jag delade på oss efter vi varit på interjuvn och nu sitter jag i min soffa och stirrar på min telefon. När som helst kan han ringa, eller så kommer jag sitta här i 6 timmar och vänta i onödan.

Leah! Sitt inte bara och glo, tiden går snabbast om man har roligt!

Såklart har mitt undermedvetna, rätt, igen. Jag tar upp datorn och går in på twitter. Några av mina vänner hemifrån har twittrat om hur mycket de saknar mig och frågar när de får komma och hälsa på. Jag skriver några snabba svar och fingrar sedan på tangentbordet. Mina tankar dras mot Niall, jag har inte hört av honom sedan igår. Fast varför skulle han fortsätta ringa och smsa mig när jag har ignorerat hans sista samtal. Jag öppnar en ny flik och skriver: One direction på twitter.

Jag klickar upp en sida där allas twittrar kommer upp.

@Real_Liam_Payne

@Harry_Styles

@zaynmalik

@NiallOfficial

@Louis_Tomlingson

 

 

Snabbt går jag in på twitter igen och söker upp Nialls twitter. Det känns konstigt att ”kolla” upp honom, men jag vill så gärna veta vad han gör. Jag läser snabbt igenom hans senaste inlägg.

 

Äntligen hemma igen! Har saknat alla, synd att jag inte kan stanna så länge L

Är på en interjuv i Dublin kolla in kanal 7!

Jag läser inläggen igen och slår sedan på teven.  Sätter på 7an och kommer precis i tid till att programledaren ropar ut killarna ur logen. Killarna kommer ut och en massa skrik hörs. Jag sätter mig bekvämt i soffan och drar en filt om mig. Liam håller sin arm om Niall och jag ler för mig själv. Vad söta de är! Niall ler stort när de slår sig ner i en soffa mitt i studion. Programledaren sätter sig ner i en soffa bredvid killarna och börjar ställa frågor på en bred irländsk dialekt.

-       Så Niall, hur är det att äntligen vara hemma i Irland?

-       Det är helt underbart att äntligen få komma hem, jag har verkligen saknat alla, säger han och ler stort.

Sedan ställer han några vanliga frågor som vad de gillar att göra, favorit låtar och hur det känns att vara i ett band tillsammans.

-       Så killar, dejtar ni någon för tillfället? Louis vi börjar med dig!

-       Nej, vi är singlar allihop, säger Louis och lägger huvudet på sned samtidigt som han dunkar Harry i ryggen.

-       Så det finns ingen speciell person för er just nu? Liam?

-       Inte just nu, nej, Liam skrattar lågt och kollar på Niall.

-       Niall, finns det någon speciell tjej för dig just nu? Jag lutar mig framåt för att verkligen kunna höra vad han säger.

-       Nja, det finns en tjej jag verkligen tycker om. Dock kan jag ha förstört allt ihop, han kollar sorgset ner på sina händer.

-       Jag hoppas verkligen att allting kommer ordna sig, jag tycker bara att du ska berätta hur du känner, programledaren ler charmigt och skrattar lågt.

-       Så när åker ni tillbaka hem?

-       Vårt plan landar vid 9 på flygplatsen i London, säger Zayn.

Sedan avrundas intervjun och killarna försvinner ut.

Så han har redan en tjej? Var jag bara tidsfördriv? En vän? Ingen?

Kanske, bara kanske är du den tjejen Leah! Säger en röst inom mig. Förmodligen inte…

Mina tankar avbryts av att min telefon ringer. Jag fryser till och kollar på min mobil. Ett nummer jag inte känner igen lyser upp displayen. Vem?

Jag tar upp mobilen och svarar.

-       Hej det är Leah.

-       Hej Leah det är Kenny, jag ringer bara för att berätta att du har fått jobbet! Kennys röst låter glad.

-       Vänta, vad? Jag blir chockad.

-       Du har fått jobbet Leah. Då släpps bomben hos mig. Jag börjar hoppa upp och ner i lägenheten.

-       Tack, tack, tack så mycket! Säger jag om och om igen.

-       Ses i morgon eftermiddag! Svarar Kenny lugnt.

Jag lägger på och ringer upp Danielle på direkten, hon svarar på en gång och jag skriker:

-       Har Kenny ringt dig?

-       Ja! Jag har försökt ringa dig men jag gissade på att han ringde dig sen!

-       Danielle, vi fick jobbet!

Vi fortsätter skrika och ropa ett tag, sedan lägger vi på. Efter samtalet kan jag inte sluta hoppa runt i lägenheten, jag kan knappt sitta still när jag ska äta kvällsmat.

När jag väl kommer till sängs är jag trött i hela kroppen. Imorgon är det ledigt från skolan och det betyder SOVMORGON! Med denna glada tanke somnar jag snabbt. 


Hoppas att ni gillar den 9! Ska försöka skicka ut nästa i morgon, jag lovar inget ;)
xE

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit bra!!! :)

2012-05-07 @ 21:22:18
Postat av: Sanna

Suuper bra snälla skriv ett till kapitel!!! :)

2012-05-09 @ 14:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0