it's gotta be you ♥ part 7

Förra avsnittet

-       Är det här din bil? Wow! Hon kollar på Harry som ser lite stolt ut.

-       Japp, svarar han.

-       Pax för att sitta fram, ropar Louis och hoppar in i framsätet. Jag och Leah sätter oss där bak och snart åker vi i väg. Det tar inte många minuter att komma till hennes skola. Många elever kollar på oss när vi svänger in på parkeringen. Jag ger henne en snabb kram innan hon kliver ut. Killarna ropar hejdå och sen försvinner hon i folkmassorna.


Louis perspektiv

-       Härlig tjej! Säger Harry plötsligt när han svänger ut från parkeringen.

-       Mmh, mumlar Niall till svar och kollar ut genom fönstret.

Jag har sett hur han tittar på Leah. Vår lilla Niall njuter i hennes närvaro. Första gången hon varit hemma hos oss var han överlycklig i flera timmar efter hon gått. Nog för att Niall nästan alltid är glad men denna gången hade han nästan varit jobbig. Jag var så glad för hans skull.

-       Vet hon än? Frågar Harry och kollar på Niall genom backspegeln.

-       Ne, eller jag har inte berättat för henne i alla fall, det känns som om jag behöver berätta för henne, han suckar högt och sjunker ner i sätet.

-       Varför ska du berätta? Frågar Harry och jag suckar högt. Ibland undrar man.

-       Jag vet inte men, det känns som om… Niall tystnar och kollar ner på sina händer.

Resten av resan är vi tysta men när vi hämtar Zayn och Liam så blir det livligt på en gång. Vi babblar, skrattar och skämtar.

När vi är tillbaka i vår lägenhet är Paul redan där, vår ”livvakt” om man nu ska kalla de så. Han håller koll på oss som en gemensam pappa.

-       Hej killar! Hur är det? Säger han när vi kommer genom dörren.

Vi pratar småpratar lite, när han släpper nyheten. I morgon ska vi åka över till Irland och ha en mindre spelning. Allihopa blir överlyckliga, det var ett tag sedan vi hade en konsert. Efter ett tag märks det att Niall förlorar sitt överlyckliga leende.

 

Leahs perspektiv

 

Jag, Lissa, en tjej som heter Jane och tre killar som jag inte riktigt kan namnet på sitter i matsalen och äter. Jane och Lissa sitter och pratar om deras favorit band och killarna pratar någon match som gick i går. Jag hamnar lite i mitten, jag vet inte vilka one direction är och känner att jag inte kan hoppa in i det samtalet. Visst skulle jag kunna hoppa in i killarnas samtalsämne, men jag såg varken matchen eller vet vilken sport dom pratar om. Så jag sitter här i mitten och äter. Efter lunchen har vi tre lektioner till och jag är redan så trött att jag håller på att sova.

-       Leah? Sover du? Killen bredvid mig med blont lockigt hår puffar till mig. Jag hoppar till och blir rosig i ansiktet.

-       Förlåt, jag är så grymt trött, suckar jag och skjuter ifrån mig min tallrik.

-       Sen kväll? Mycket dricka eller? Killen mittemot mig i skjorta och keps blinkar åt mig och skrattar.

-       Sen kväll, ingen dricka, svarar jag och skrattar.

-       Var det ensamt eller? Fnyser den tredje killen, han verkar lite butter av sig.

-       Va? Förlåt, killar jag är så glömsk. Jag har glömt era namn, jag ber om att jag inte bli tomatröd i ansiktet.

-       Ingen fara hurru! Jag är Jeremy, säger killen i blont hår.

-       Jag är Jonathan, och det här är Mike, säger killen i skjorta och pekar på den buttra killen längst ut på bänken.

-       Härligt, så vad gillar ni att göra? Frågar jag i ett hopplöst fall att starta ett nytt samtalsämne.

-       Jag älskar att spela fotboll, säger Jeremy. Jag spelar i ett lag LFF och vi har inte förlorat en match på hela säsongen, säger han stolt.

-       Skryt måns, säger Jonathan och vänder sig till mig. Jag gillar att vara med kompisar och åka lång board, säger han glatt och ler.

Sen vänder vi alla oss mot Mike för att lyssna på honom, då reser han sig upp och muttrar något och går där ifrån.

-       Han säger inte så mycket, säger Jeremy ursäktande. Vad gillar du att göra? Frågar han sen.

-       Jag ÄLSKAR att dansa, dock har jag slutat för tillfället men funderar på att börja igen, sen gillar jag att hänga med kompisar, säger jag och skrattar åt mig själv.

Vi småpratar lite sen och sedan går vi mot lektionen. Lissa och Jane sitter kvar en stund till.

-       Jag har fysik sen, vad har ni? Frågar Jonathan.

-       Jag har engelska, säger jag och suckar.

-       Jag med! Säger Jeremy glatt.

Jonathan går åt sitt håll och vi åt vårt. Vi snackar lite allmänt, tills han vill veta mer vad jag gjorde igår kväll.

-       Jag hängde med några kompisar, svarar jag snabbt.

-       Åå, någon speciell? Frågar han och flört- blinkar åt mig på skoj.

-       Haha, nja kanske, jag vet inte än, jag rodnar lite när jag tänker på igår.

Sedan maler vi bara på. Han blir lite förvånad när han får reda på att jag var ensam tjej bland 5 killar igår. Det sista jag vill är att han ska tro att jag är en player. Jag skyndar mig att säga att vi bara är kompisar…

När jag kommer till min sista lektion sätter jag mig vid Lissa. Vi bryr oss inte så mycket om vad läraren säger utan blabblar lite om allt möjligt. Sedan lyssnar vi på one direction.

-       Vad är det här för band igentligen? Frågar jag.

-       Det är fem killar som är bästa kompisar som ja, sjunger tillsammans. Min favorit är Zayn, säger hon snabbt.

Eftersom jag inte förstod vem det var så drog hon upp sin mobil och skulle visa några bilder. I början kollade jag inte så ordenkligt. När en bild på en blond kille dök upp hajade jag till. Det liknade Niall fruktansvärt mycket!

-       Vem är det? Frågade jag snabbt.

-       Det är Niall, han är den söta i bandet, älskar att äta och har världens sötaste dialekt, jag blev chockad över att hon beskrev Niall, min Niall. Jag drog åt mig min mobil och plöjde genom bilderna. Överallt var det de fem killarna som jag umgåtts med igår kväll.

Varför visste jag inte detta? Varför har dom inte berättat? Under hela tiden jag trott att de var sig själva med mig, så har de gömt den största saken!!

Min ilska började bubbla upp. Jag brukade inte bli lätt arg men nu blev jag fruktansvärt arg och sur. Nu kom jag på varför jag kände igen låten Niall spelade igår, det var deras låt one thing.

-       Spela mer! Sa jag lite väl högt och några kollade bakåt mot oss.

Jag kände igen deras röster nu när jag tänkte på det.

Efter skolan rusade jag till mitt skåp och drog ut mina saker och skyndade mig ut genom dörren.

Där ute stod Jeremy och väntade, jag ville bara springa där ifrån men han gick mot mig och det var för sent att smita.

-       Vill du, skulle du vilja? Han avbryter sig och skrattar.

-       Vad? Frågar jag, lite väl surt.

-       Du ser ut som om du ska hoppa på mig… han fnissar lite och jag slappnar av.

-       Förlåt, fortsätt.

-       Vill du hänga med ut och fika? Han ler ett charmigt leende, inte lika underbart som Nialls... Varför kunde jag inte släppa honom nu då??!

-       Gärna, säger jag och ler. Kommer det några andra eller? Jag låter min ilska lägga sig och tänker att jag får ta det senare.

-       Jonathan kommer strax, han harklar sig lite och drar i sin tröja.

-       Visst, säger jag och kollar ner i marken. Bara några sekunder senare kommer Jonathan rullande på vad jag gissar är en lång board.

-       Ska vi dra? Frågar han.

-       Visst, svarar jag och skrattar, han ser så rolig, men en prydlig skjorta och en cool lång board.

Vi promenerar en bit när Jonathan frågar om jag vill åka på lång boarden. Det vill jag gärna. Dock går det inte så bra för mig så det slutar med att Jonathan håller en hand på min rygg och trycker mig framåt. Vi fikar och har det trevligt, allt flyter på. Mitt i allting får jag ett sms från Niall, jag känner ilskan snabbt bubblar upp.

 

Jag och killarna åker till Irland i morgon!

Hoppas du har det bra J

Xx

 

Jag skickar snabbt ett svar.

Kul, vi måste prata sen! :/

Jag struntar i xen. Sedan återgår jag till verkligheten. Det känns lite som om Niall inte är Niall längre utan att han är någon så långt borta. Efter ett tag så är vi klara. Vi kramas och säger hejdå. Jag promenerar hem ensam och när jag kommer hem kastar jag mig surt i sängen. Jag lägger mobilen på nattduksbordet och försöker sova. Då börjar telefonen ringa. Jag ser Nialls namn på displayen och trycker huvudet i kudden.

Jag orkar inte!!


Så! Kommer allt bli bra? Kommentera gärna!
xE

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra! kan du skriva ett akp idag? can you make that, please ;)

2012-05-02 @ 14:41:50
Postat av: Anonym

Jätte bra snälla skriv ett till kap idag!! :)

2012-05-02 @ 14:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0