it's gotta be you ♥ part 14

I förra avsnittet


När vi svänger in på skolansparkering ser jag flera tjejer stå i klungor och peka mot Harrys bil.

-       Det verkar som om din bil är känd nu, säger Niall lågt innan jag stiger ur bilen.

När jag precis ska öppna dörren drar Niall mig mot sig och kysser mig. Jag kysser honom tillbaka och klappar honom lätt på kinden innan jag går ur bilen. Flera utav tjejerna kollar på mig när jag skyndar mig över skolgården.

 


 

På den första lektionen sätter jag mig bredvid Lissa.

-       Hej! Säger jag glatt.

Jag får inget svar så jag harklar mig och upprepar.

-       Hej Lissa!

-       Hej, säger hon tyst och plockar fram några av sina arbetsblock.

-       Vad är det?

-       Inget.

-       Allvarligt Lissa! Har jag gjort någonting? Jag blir desperat, jag vill inte att hon ska vara arg på mig.

-       Jag trodde vi var kompisar Leah, säger hon och möter surt min blick.

-       Det är vi, säger jag och ler.

-       Varför har du inte berättat den viktigaste saken av de alla?! Ropar hon.

Flera stycken från klassen kollar bak på oss men jag bryr mig inte om dem.

-       Vadå? Vad menar du? Frågar jag.

Lissa plockar upp sin telefon och visar sedan upp en bild. Jag kollar riktigt noga och upptäcker en bild på mig och Liam som går hand i hand på en gata. Det är en bild från när vi blev omringade av paparazzis, då när Liam hjälpte mig ur folkmassan. Jag suckar högt och lägger mitt huvud ner på bordet.

-       Så, varför berättade du inte att du träffat Liam! Du vet att de är mina idoler!

-       Lissa, jag vill inte att alla ska veta. Jag vill bara… börja jag.

-       Ha dom för dig själv? Säger hon högt och lägger armarna i kors över bröstet.

-       Nej, jag visste inte ens vilka de var i början, jag trodde de var som vi. Jag fick veta för inte alls länge sedan.

-       Så du har umgåtts med dem? Frågar hon och börjar le.

-       Ja, vi har umgåtts ett tag nu, säger jag och ler.

-       Så, hur är dem? Privat?

-       Som andra alla, killarna är super snälla och omtänksamma, säger jag och känner bubblor i magen när jag börjar tänka på Niall.

-       Min kompis är kompis med One direction! Säger hon högt och jag hyssar henne.

-       Snälla, jag vill inte att alla ska veta, inte än.

-       Lägg av, du kommer bli känd! Som Liam Paynes fickvän, säger hon drömmande.

-       Vänta va? Säger jag och ser förvånat på henne.

-       Ja, bilden när ni går hand i hand. Det är väl ganska självklart att ni kommer bli tillsammans, säger Lissa och ler stort mot mig.

-       Jag och Liam? Nej Lissa, så är det inte.

-       Varför inte? Han är väldigt snygg! Säger hon högt och blinkar flörtigt mot mig.

-       Lissa, det är inte på det sättet, snälla tro mig, säger jag desperat.

-       Visst, ta det lugnt jag tror dig, det blir bara svårt att få alla andra att tro dig, säger Lissa och ser lite ledsen ut.

-       Vad menar du? Vilka andra har du pratat med? Frågar jag.

-       JAG, har inte pratat med någon. Bilden på er ligger uppe på internet och har säkert redan publicerats i minst tre tidningar.

-       Skojar du med mig? Muttrar jag och suckar högt.

Då kommer läraren in så vi släpper ämnet och fokuserar på arbetet. Efter lektionen hinner vi inte prata utan vi skiljs åt och jag går ensam genom korridoren mot min nästa lektion matte. I korridoren möter jag några tjejer som står och viskar och pekar diskret mot mig. Jag rynkar pannan och går vidare. När jag sätter mig ner på en bänk ser jag en utav tjejerna komma mot mig. Jag tittar upp och hon ler stort mot mig.

-       Hej! Är du Harry Styles flickvän? Frågar hon och ler.

-       Jag? Va? Säger jag förvånat.

-       Ja, jag såg dig komma till skolan i Harrys bil, säger hon och sätter sig ner bredvid mig.

-       Snälla kan inte jag få träffa honom, säger hon och lägger huvudet på sned.

Till min räddning ser jag Jeremy som jag var och fikade med, komma mot mitt håll.

-       Jag måste gå, säger jag och skyndar mig snabbt till Jeremy.

-       Hej Leah, säger han och ler.

-       Hej Jer, svarar jag.

-       Du ser lite trött ut.

-       Skojar du? Jag blev förhörd på första lektionen av Lissa och nu utfrågad av en tjej.

-       Varför? Frågar han och skrockar lågt.

-       Tro mig, du vill inte veta, säger jag lågt och sätter mig ner på golvet.

-       Jag hörde av Lissa att du skaffat dig en fin kille, säger Jeremy surt.

-       Va?

-       En ”fin” kille, typ loam eller något.

-       Vänta! Va? Säger jag högt.

-       Lissa sa att du hittat dig en fin kille, hon sa också att du förmodligen förföljt honom för att han skulle lägga märket till dig. Jeremy ser förvirrat på mig.

-       Sa Lissa det? Frågar jag.

-       Ja, sen var det ett massa babbel om vilja ha uppmärksamhet och någonting om orättvisor, säger han och ser konstigt på mig.

-       Jag tror jag svimmar, muttrar jag.

-       Jag måste gå, min lektion börjar om fem minuter, säger Jeremy snabbt innan han försvinner.

Jag tar upp min mobil och skickar ett snabbt sms till Niall.

 

Jag tror jag håller på att bli galen!

Hans svar kommer på några sekunder.

 

Vad har hänt? Skickar Niall.

Det har visst spridits en bild på mig och Liam, dessutom har flera sett mig kliva up Harrys bil.. skickar jag iväg till svar och suckar. 

Det förklarar en del, hade singnering + intervju med twitter frågor. Det blev rätt galet. Svarar Niall snabbt.


Jag önskar bara att alla skulle sluta dra förhastningar.


De skulle ha sett mig i bilen ^^


Puss på dig! skriver jag snabbt.

Jag lägger ner mobilen i samma sekund som vår matte lärare kommer för att låsa upp klassrummet.

 

Resten av dagen går långsamt, flera kommer fram under dagen för att fråga mig om antingen Liam eller Harry. Efter ett tag börjar jag tröttna och blir sur så fort någon ställer mig en fråga. När dagen är slut slänger jag in min skolväska i skåpet. Inte kommer jag plugga bara för att jag tar med mig väskan hem. Ute på parkeringen står några fnittriga tjejer och väntar. Förmodligen på Harry, tänker jag.

Jag börjar trött gå hemåt när min telefon ringer. Ett nummer jag inte känner igen står på displayen.

-       Hallå?

-       Hej, det är Liam, säger en välbekant röst.

-       Hej! Hur är det? Frågar jag.

-       Det är bra, jag undrade bara om du sett bilden, på oss…

-       Ja, jag har fått många frågor om dig och Harry hela dagen, suckar jag.

-       Harry?

-       Jo, några såg när jag klev ut Harrys bil i morse.

-       Ajdå, så två saker på samma dag.

-       Japp enligt alla på skolan är jag tillsammans med er båda, muttrar jag och rodnar lite.

-       Niall berättade vad som hände i bilen, säger Liam och skrattar lite.

-       Jasså?

-       Ja, jag måste bara fråga. Gillar du honom?

-       Om jag gillar Niall, ärligt? Det gör jag, riktigt mycket.

-       Bra, säger Liam och drar efter andan. För jag vet att han gillar dig, rejält.

-       Gör han? Frågar jag och ler stort.

-       Det måste du väl ha märkt? På sättet han ser på dig.

Jag ler och känner hur jag rodnar.

-       Jag undrade också om jag kunde fråga dig om en tjänst, säger Liam.

-       Visst.

-       Skulle jag kunna få Danielles nummer? Frågar han.

-       Äntligen tar en av er insiativet, suckar jag.

-       Vad?

-       Ni gillar varandra, men ingen vågar ta första klivet. Men nu gör du det, säger jag och skrattar.

-       Så, kan du ge mig hennes nummer? Frågar han igen.

-       Gärna, jag skickar det på sms till dig om det är okej?

-       Bra, tack. Vi ses Leah.

-       Hejdå.

Jag skrattar för mig själv och tänker på hur Danielle kommer reagera av att Liam tar kontakt med henne. Hon kommer hoppa upp och ner över hela rummet. Sen kommer hon ringa mig och berätta något som jag redan vet.

När jag kommer fram till min port står det ett gäng tjejer där.

-       Sluta förfölja våra killar! Ropar en av dem.

-       Låt dem va! Ropar en annan.

-       Lämna dom ifred! Ropar flera styckena.

-       Du förtjänar inte One direction! Ropar nästa grupp.

-       Försvinn! Ropar en annan.

Jag känner tårar rinna ner för min kind. Inte för att de drar förhastade slutsatser om mig och killarna utan att de verkligen inte vill att jag ska vara nära One Direction. Att de inte tycker att jag är bra nog? Fast jag inte vill gråta, jag vill vara bättre än så. Ändå faller tår på tår ner för mina kinder. Jag skyndar mig fram till porten och knappar snabbt in min kod. Jag smiter in i trapphuset och ser till att dörren stängs bakom mig. Jag vill inte ha någon av de där tjejerna i mitt hus. Det känns olidligt att stå och vänta på hissen, det tar en evighet. Det känns inte bättre utav att flera av tjejerna kollar in genom glasrutorna på dörren. De har inte slutat ropa, utan nu har de höjt rösten för att jag verkligen ska höra dem. När hissen väl kommer kliver jag snabbt in. När hissdörrarna stängs sjunker jag ner på golvet och gråter ut. Jag vet inte hur killarna klarar av allt detta, kanske är det en del av att vara känd. Att ha hatare och älskare. Just nu kändes det som om jag bara hade en sort. Och det var inte älskare.

När jag väl kommit in i min lägenhet sparkar jag av mig skorna och springer till mitt rum. Jag kastar mig i sängen och försöker slappna av. Jag förstår inte varför jag gråter över en sådan löjlig sak. Om jag lyssnar riktigt noga så kan jag höra deras rop utifrån.

Vad patetisk du är Leah, tänker jag för mig själv.

Jag reser mig snabbt upp och letar fram min iPod från en låda. Jag kopplar in iPoden till mina högtalare och slår på min favoritlåt på högsta volym. The A team. Det ända jag hör är musiken och jag börjar dansa runt i rummet. Utan att jag märker det så rinner tårarna i alla fall.

Låt efter låt kommer och jag vägrar att sluta röra på mig. Snart störs jag av att min telefon ringer. Jag skulle inte ha märkt det om jag inte hade mobilen i fickan.

En bild på Niall lyser upp displayen och jag ler lite. Jag stänger av musiken och svarar.

-       Hej!

-       Hej Leah, hur är det? Frågar han lugnt.

-       Det är väl, sådär, suckar jag och lägger mig på sängen.

-       Liam sa att du inte lät lite nere, säger Niall och låter lite ledsen här också.

-       Det har bara varit väldigt intensivt dag, säger jag och torkar lite tårar.

-       Vill du att jag ska komma över? Frågar han.

-       Jag tror inte det är en bra ide.

-       Varför? Nialls röst blir lite orolig.

-       Det är en massa fans antar jag, utanför mitt hus.

-       Varför? Frågar han.

-       De vill att jag håller mig borta från er, säger jag och torkar en tår.

-       Lägg av, så du ska lyssna på dom? Frågar han.

-       Såklart ja inte ska, men jag tänkte bara att det kan bli lite galet om du kommer hit…

-       Det spelar ingen roll bara jag får träffa dig, säger Niall och jag ler stort.

 

När vi har lagt på städar jag undan lite snabbt och borstar igenom mitt hår en gång. Jag slarvbäddar min säng och plockar fram lite snacks. Om jag känner Niall rätt så har han med sig mycket snacks. Plötsligt störs jag av skrik utanför. Jag går fram till fönstret för att kolla ut. Jag ser Niall stå och skriva autografer ute hos de skrikande tjejerna. Snart försvinner han in och inte mycket senare knackar han på dörren.


Så där ja, nu kom nästa. Jag hoppas jag kan lägga in nästa på Fredag! :)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

LOVE IT!! måste bara säga att du är bra på att skiva, fortsätt så!

Längtar till del 15!!

2012-06-03 @ 15:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0