It's gotta be you ♥ part 13

I förra avsnittet


Innan jag går ut nappar jag åt mig min tunga skolväska och svänger den över axeln och låser dörren efter mig.

-       Ska jag hjälpa dig att bära? Frågar Niall och tar min ryggsäck.

-       Det går bra, svarar jag och ler.

Ändå lyckas han ta ifrån mig ryggsäcken och svänger den över sin axel.

-       Hjälp, vad har du i den? Frågar han.

-       Hon är en smart tjej Niall, smarta tjejer behöver mycket böcker, säger Louis och skrattar.

Innan vi går in i hissen flätar jag in mina fingrar i Nialls och ler snabbt mot honom. Mitt hjärta hoppar över ett slag när han ler tillbaka.


 

När vi kommer genom dörren börjar vi genast plocka fram till filmkvällen. Jag får i uppgift att plocka fram skålar och glas, medans Harry, Louis och Niall drar fram madrasser, kuddar och täcken. Liam och Zayn ställer bort vardagsrumsbordet och flyttar fåtöljerna så vi får så mycket plats som möjligt. När alla madrasserna ligger fint på golvet, börjar Harry bädda. Efter kommer Louis med en massa kuddar och täcken, sist kommer Niall med en stor påse godis som han mumsar på.

-       Ta plats! Ropar Louis och kastar sig ner i mitten av alla madrasser.

Jag kommer snabbt ut från köket med flera skålar och glas balanserandes på mina armar. Snabbt skyndar jag min att ställa ner skålarna på golvet och sätter mig bredvid Louis.

-       Om man inte skyndar sig kommer man få en dålig plats, mumlar Louis och sträcker sig efter snacks påsen. Vi börja hälla upp chipsen, ostkrokarna och godiset i flera skårar som vi placerar runt om på madrassen. Efter en stund kommer killarna och slår sig ner bredvid oss. Liam sätter sig på min andra sida, Harry framför mig och Zayn lägger sig framför Louis och trycker upp sina fötter i Louis ansikte.

-       Zayn, ropar Louis högt och slår bort hans fötter.

Jag hör hur Zayn skrattar lågt. Snart kommer också Niall och sätter sig framför Liam.

-       Nu kan vi börja! Vad ska vi se först? Frågar Harry.

-       En komedi, ropar Liam.

Efter mycket skrik har vi lyckats välja ut en film. Jag drar ett täcke över mig och njuter av filmen.

Skålarna skickas runt från person till person.

Mitt i filmen klampar en man in genom dörren och skrattar när han kommer in i vardagsrummet och se oss ligga på golvet framför teven.

-       Vad mysigt ni har det! Säger han och ler.

Sedan ser han på mig och nickar.

-       Jaha, hej. Du måste vara Leah.

-       Hej! Säger jag och ler stort.

-       Jag är Paul, säger han sedan.

-       Trevligt att träffas, säger jag och skrattar nervöst.

-       Jag ska bara påminna er killar att ni har en signering vid 10 i morgon.

-       Visst, det kommer Liam ihåg, säger Harry och knuffar på Liam.

-       Jaja, muttrar Liam och proppar munnen full med chips.

-       Bra, ha det så trevligt då, säger Paul och går ut.

-       Vem var det? Frågar jag sen.

-       Paul, vår eh… säger Liam.

-       Livvakt, fyller Zayn i.

-       Livvakt? Varför behöver ni en livvakt? Jag blir helt chockad.

-       I ibland kan det bli ganska galet med alla fans, muttrar Harry.

-       Speciellt efter Harry, skrattar Louis och lutar sig fram för att kunna rufsa till Harrys hår.

-       Lägg av! Sätt på filmen nu! Ropar han högt och lägger sig tillrätta.

Jag möter Nialls blick och han ler varmt mot mig och jag ler glatt tillbaka. Det var något med Niall som gjorde att mitt hjärta smälte. Jag gillade honom, på riktigt. Han hade en underbar personlighet som gjorde mig knäsvag och hans irländska dialekt gjorde honom så gullig.

Redan första filmen hade slutat började mina ögonlock kännas tunga när jag störs av ljuda snarkningar.

-       Zayn, sover du? Ropar Louis klappar till honom på hårt på kinden.

Han grymtar till och sätter sig upp.

-       Ska vi lägga oss på våra egna madrasser? Frågar han.

-       Okej tråkmåns, säger Harry och reser sig.

Vi rättar till lakanen och lägger kuddar och täcken på sin plats.

-       Jag vet att jag kommer somna så fort jag lägger mig ner, så jag går och gör mig i ordning, säger jag och går för att hämta min väska.

-       Smart drag, säger Harry och ler. Jag gör desamma.

-       Jag med, mumlar Niall och går fram till mig.

Snart har alla killar gått för att göra sig i ordning. På vägen till en utan toaletterna känner jag en varm hand på min rygg. Jag vänder mig om för att se Nialls ansikte när jag hoppar till. Det är inte Nialls hand jag har på ryggen, det är Harrys. Jag ler snabbt och hoppas att han inte sett mitt förvånade utryck.

Tillslut har jag lyckats få en toalett för mig själv, så jag borstar tänderna och tvättar bort sminket. När jag kommer ut står Niall där ute och väntar på sin tur. Jag går fram till honom och ger honom en stor kram. Han lägger sina armar om mig och håller om mig länge. Sedan ger han mig en snabb puss på pannan och smiter sedan in på toaletten. Jag ler för mig själv och går till ”mitt rum” för att byta om till min pyjamas. En stor tröja som har tillhört min gamla pojkväns och ett par korta dansshorts. När jag öppnar dörren hoppar Louis fram och skrämmer så att jag skriker högt och ramlar ner på golvet.

Louis skrattar högt och håller sig för magen.

-       Inte kul Louis! Ropar jag högt och går surt iväg till vardagsrummet.

-       Vad hände? Frågar Liam och kollar förvånat på mig.

-       Louis skrämde mig, mumlar jag och lägger mig ner på en madrass bredvid Liam.

In kommer sedan Louis och slänger sig ner på en madrass snett mitt i mot mig.

Han skrattar fortfarande lågt när han rufsar till mitt hår.

-       Hur gick det Leah? Du skulle ha sätt din min.

-       Lou det var inte kul, jag är väldigt lättskrämd, jag kunde ha dött!

-       Är du arg? Frågar Louis och ser lite ledsen ut.

-       Som om jag skulle lyckas vara arg på dig, svarar jag och skiner upp i ett leende.

Louis ler tillbaka och kastar ett täcke på mig.

-       Du kommer frysa ihjäl om du inte har ett täcke inatt, säger han och nickar menande mot min pyjamas.

Då kommer Zayn, Harry och Niall in.

-       Vem var det som skrek? Frågar Niall och kollar på mig.

-       Det var jag, säger jag och suckar.

-       Gjorde du dig illa? Frågar han nervöst och drar fingrarna genom sitt blonda hår.

-       Ne, det var Louis här som skulle vara lite rolig, mumlar jag och gömmer mitt ansikte i kudden.

Niall kommer och lägger sig på madrassen bredvid min, Harry på madrassen mittemot mig och Zayn framför Niall. Madrasserna ligger så tätt att jag skulle nudda harrys huvud om jag bara sträckte ut mina armar en kort bit.

-       Så ska vi kolla på nästa film? Frågar Liam och sätter i nästa dvd.

-       Det beror på vad det är för film, säger jag.

-       Det är ingen skräckfilm, du har nog fått tillräckligt mycket skräck för en dag, skrattar Liam och trycker på play.

Det visar sig vara en action film med mycket pang och mord. När jag är på väg att somna känner jag ett par fingrar dras igenom mitt hår. Jag vänder mig sakta om och möter Nialls blåa ögon. Jag lägger min hand på hans och blundar. Jag känner hur han rättar till mitt hår och sedan kramar om min hand.

Jag måste ha somnat väldigt snabbt för när jag vaknar börjar det ljusna utanför. Mina ögonlock känns fortfarande tunga när jag öppnar ögonen för att kolla på klockan.

Halv åtta. Mitt alarm skulle inte ringa förrän om en halvtimme. Jag tittar på killarna och ler när jag märker att Niall fortfarande håller i min hand. Det är lika bra att gå upp så jag sätter mig upp och försöker så ut min hand från Nialls utan att väcka honom. När jag precis har börjar lirka mig ur kramar han om min hand och öppnar trött ögonen.

-       God morgon, säger jag tyst.

-       God morgon, mumlar han tillbaka.

Jag lägger mig ner igen och kramar om hans hand.

-       Vad är klockan? Frågar han.

-       Halv åtta.

-       När börjar du skolan?

-       Nio. Jag lyfter min fria hand och drar fingrarna genom hans hår.

-       Jag måste göra mig i ordning, mumlar jag.

-       Okej, svarar Niall och reser sig upp.

Vi går tillsammans till ”mitt rum” där jag tar med mig mina saker till toaletten. Niall går in på sitt rum för att göra sig i ordning medens jag försöker göra det samma. Jag hör fotsteg tassa utanför och jag gör mig redo. Jag öppnar sakta dörren och när Louis hoppar fram säger jag lugnt;

-       Hej Lou! Sedan går jag in till köket.

Det klockan hinner bli halv nio innan alla killarna är vakna. Harry har lovat att köra mig till skolan och Niall sa genast att han också ville följa med. Jag rättar till min gröna skjorta och drar upp mina vita shorts. När jag hunnit äta frukost och gjort mig i ordning så är klockan kvart i 9. Jag tar på mig mina vita converse och slänger min skolväska över axeln. Vi tar hissen ner och går ut till Harrys bil. Både jag och Niall sätter oss i baksätet, vilket lämnar Harry själv i framsätet. Under hela redan håller jag Nialls hand, han får mig att känna mig underbar. Sättet han ser på mig ger mig självförtroende. När vi svänger in på skolansparkering ser jag flera tjejer stå i klungor och peka mot Harrys bil.

-       Det verkar som om din bil är känd nu, säger Niall lågt innan jag stiger ur bilen.

När jag precis ska öppna dörren drar Niall mig mot sig och kysser mig. Jag kysser honom tillbaka och klappar honom lätt på kinden innan jag går ur bilen. Flera utav tjejerna kollar på mig när jag skyndar mig över skolgården.


Förlåt för den dårliga upptateringen, men nu är jag klar. Jag var tvungen att dela på detta avsnitt eftersom den blev uppåt 7 sidor. Så nu kommer nästa strax.
Gillar ni min nya header förrästen?
Puss på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0