It's gotta be you ♥ part 12

I förra avsnittet

Jag sätter mig på sängen och ler för mig själv. Niall hade kysst mig, egentligen var det mer än puss än en kyss, men ändå. Sakta lägger jag mig ner i sängen och blundar. Det här måste vara den bästa dagen i mitt liv, hinner jag tänka innan jag slocknar.




Nialls perspektiv

 

Jag ligger länge i sängen och tänker på Leah. Jag hade äntligen vågat göra det, kyssa henne. Sedan vi hade filmkväll bara hon och jag, hade jag tänkt kyssa henne. Nu hade jag gjort det och hon hade kysst mig tillbaka. Sen var Harry tvungen att förstöra allt och nu låg hon 30 meter bort och sov. Så som jag kände för Leah hade jag inte känt tidigare, redan från första början hade jag tyckt om henne. Leah är smart, rolig, omtänksam och vacker. Hennes underbara ögon och hennes leende. Leah är speciell, något med hennes personlighet fick mig att dras till henne.

När jag vaknar är klockan 8 då jag bestämmer mig för att hoppa in duschen. Det varma vattnet värmde skönt och när jag kom ut började jag små frysa. Snabbt klädde jag mig i mjukiskläder, klockan har hunnit bli halv tio innan jag är klar. Då går jag ut i köket där Harry och Louis står och gör toast.

-       God morgon! Ropar Louis och vinkar med en stekspade.

-       Morron! Ropar jag tillbaka och går fram till dem.

-       Vi tänkte väcka Leah med frukost på sängen, säger Louis glatt.

-       Härligt, finns det åt mig med? Frågar jag och skrattar.

-       Visst, säger Harry och räcker mig en toast.

-       Ska jag gå och väcka resten av killarna?

-       Gör det!

Jag går in i Liams rum och kastar mig i hans säng. Gömd under täcket ligger Liam och snusar lågt. Bara några minuter efter började Liam röra på sig. Tillslut tittar han upp under täcket.

-       God morgon, mumlar han med sin hesa morgonröst.

-       God morgon, dags att gå upp, vi ska överraska Leah med frukost på sängen.

-       Okej, mumlar han och sätter sig sakta upp.

-       Önska min lycka till jag ska gå och försöka gå och väcka Zayn, säger jag lågt och hoppar ner från Liams säng.

-       Lycka till, mumlar Liam och går upp från sängen.

Jag går mot Zayns rum och öppnar dörren, för att komma fram till hans säng är jag tvungen att hoppa över alla högar av kläder. Jag hoppar upp i Zayns säng och pekar Zayn i ryggen.

-       God morgon! Säger jag högt. Zayn rör sig inte ut fläcken så jag ställer min upp och börjar hoppa i sängen.

-       Vakna! Ropar jag högt. Inget resultat. Så jag går ner och ut till köket.

-       Var är Zayn? Hör jag Harry fråga.

-       Som om det skulle gå och väcka honom innan klockan 12, svarar jag.

-       Haha, så jag bär mackor till oss alla, Harry kan du ta juicen? Säger Louis glatt och börjar gå mot gästrummet. Liam springer före för att öppna dörren och släpper in alla i rummet innan han själv går in. Vi sätter oss försiktigt i Leahs säng, Louis tar en toast och viftar den över hennes ansikte så att Leah ska känna doften. Efter en liten stund öppnar hon sakta ögonen.

-       Va? Säger hon trött och försöker sätta sig upp.

-       Frukost på sängen, säger Harry glatt.

-       Vad gulliga ni är, säger hon och ler mot oss alla. Tack! Leahs ansikte lyster av glädje då vi äter vår frukost tillsammans. Hennes leende gör mig så glad att jag också måste le stort.

 

Leahs perspektiv

 

Att få vakna upp och se fyra killar le mot dig händer inte varje dag. Dock kunde ingenting gjort mig gladare. Vi sitter tillsammans och äter frukost i sängen, sedan går vi upp för att spela lite spel. Det känns lite pinsamt att gå runt i en t shirt och trosor men snart kommer Louis med ett par munkbyxor.

-       Tack Lou, säger jag och ler snällt mot honom.

-       Varsågod, säger han och lägger en arm om min axel, så vilket spel ska vi spela?

-       Något riktigt kul! Säger jag glatt och rufsar till honom i håret.

-       Akta dig! Förstör inte frillan! Ropar han högt.

-       Sanning och konsekvens? Frågar Harry.

Alla nickar glatt förutom Liam som skakar på huvudet, majoriteten vinner och vi sätter oss i en ring på golvet. Harry plockar fram en spelbräda och kort med en massa frågor på.

-       Jag visste inte att det fanns ett sanning och konsekvens spel, säger jag förvirrat.

-       Såklart det finns, säger Niall glatt. Spelet går ut på att svara frågorna så sanningsenligt för att komma först i mål.

-       Ta en färg! Ropar Louis högt och kastar sig efter den gröna.

-       Pax för den blåa! Ropar Niall högt. Jag stannar upp och kollar på honom, hans underbara leende lyser och jag blir pirrig i magen. Tänk om han ångrar vår kyss igår? Jag puttar undan tanken och kastar mig mot Liam som håller i påsen med spelpjäser.

-       Rosa, till dig Leah? Frågar han.

-       Inte en chans, jag vill ha den gula!

-       Visst, här, säger han och räcker mig den gula.

-       Tack så mycket Liam.

Vi ställer våra pjäser på start och bestämmer att minst först, vilket blir jag, eftersom jag är född i juni 1994 och Harry i februari samma år.

-       Okej, ställ mig en fråga då, säger jag och suckar.

Louis tar upp ett kort och skrattar.

-       Den här vet jag faktiskt inte, Leah vem var din förra förälskelse?

-       Åå, det var nog James, säger jag och tänker efter.

-       Vem är det? Frågar Niall.

-       Det är inte frågan eller hur? Säger jag och går fram ett steg.

Sen är det Harrys tur så jag tar upp ett kort och ställer frågan.

-       Harry, när kysste du någon för första gången!

-       Jag tror jag var 11, säger Harry och rodnar.

Efter många tråkiga frågor med tråkiga svar, bestämmer vi oss för att hitta på egna frågor och konsekvenser och spelet blir genast roligare.

Liam får pussa Louis, Niall får äta en sked smör, Louis får berätta om när han skulle kyssa någon för första gången, då skrattar vi alla högt. När frågan kommer tillbaka till mig så väljer jag sanning som den fegis jag är.

-       Leah, är du kär just nu?

Jag känner hur jag rodnar när jag svarar.

-       Ja, och kollar ner i golvet.

-       I vem? Undrar Liam.

-       Det fanns inte i frågan, säger jag och reser mig upp. Om herrarna ursäktar så ska jag göra mig i ordning.

-       Kom ihåg Leah att vi kommer få det ur dig, säger Harry och skrattar.

-       Försöka kan ni, skulle jag kunna få låna en vit tröja av någon? Frågar jag sen.

-       Du kan få låna en av mig, säger Niall och reser sig.

-       Tack, svarar jag och ler. Vi går tillsammans till hans rum. När vi kommer in stänger han direkt till sin garderob och plockar fram en enkel vit tröja.

-       I går, börjar han. Nu kommer det, hur han ångrar vad han gjort men att han vill att vi ska vara vänner…

-       Det jag gjorde i går borde jag ha gjort för flera dagar sen, lägger han till och ser glad ut.

-       Jaja, säger jag sedan rycker jag till. Vänta vad sa du?

-       Jag menar att jag borde ha kysst dig tidigare, säger Niall och ser förvirrad ut.

När jag äntligen förstår vad han har sagt ler jag också och ger honom en kram.

-       Jag trodde att du hade ångrat dig, säger jag tyst samtidigt som jag håller om honom.

-       Inte alls, mumlar han och smeker mig rygg. Jag släpper taget om honom och ser in i hans underbart blå ögon. Ögonen som jag skulle kunna se in i dagarna i ända. Sedan lutar jag mig fram och kysser honom. Denna gång är det är riktig kyss. Han kysser mig tillbaka. Jag drar mina fingrar genom hans hår innan jag släpper honom.

-       Jag älskar ditt hår, säger jag och rufsar till det.

-       Gör du?

-       Det passar jätte bra på dig, säger jag och ler.

-       Jag är brunett från början, säger han och skrattar.

-       Va?

-       Ja, det är sant.

-       Men du passar väldigt bra i blont.

-       Tack.

Sedan försvinner jag ut ur rummet och smiter in i mitt. Jag tackar mig själv för att jag packat ner en deo till jobbet igår. Jag går in på badrummet och fixar till mig lite, flätar mitt hår och tar på min Nialls tröja och kjolen från igår.

När jag kommer ut har killarna också klätt sig,

-       Vill du se på film? Frågar Liam.

-       Visst, jag måste bara hitta min telefon, mumlar jag och börjar leta i vardagsrummet, köket och i mitt rum (gästrummet).

-       Är denna din? Frågar Harry och lyfter upp en iPhone 4 med lila skal.

-       Ja, tack så mycket.

-       Så film? Skräckis? Fortsätter Liam.

-       Nej, jag hatar läskiga filmer! Ropar jag högt.

-       Kom och sitt med oss i soffan, säger Niall som sitter i ett hörn av soffan. Jag går fram till honom och sätter mig bredvid honom. Harry som sitter på andra sidan av mig lägger en filt på mig.

-       Tack, mumlar jag och virar den om mig. Så fort filmen börjar lutar jag mig mot Niall och lägger filten om honom också. Han ler snabbt mot mig. Resten av filmen ligger jag lutad mot honom och blundar i förtvivlan. Jag har aldrig varit bra på att se skräckfilmer, jag blir så lätt skrämd.

Efter mycket skrik från alla av oss tar filmen äntligen slut och jag kan försiktigt öppna ögonen.

-       Hur går det Leah? Frågar Louis från en av fåtöljerna. Du skrek nog mest av alla!

-       Inte alls, Harry skrek mycket mer än jag. Vi skrattade tillsammans och när Zayn äntligen kom upp var klockan redan 1.

-       Du missande en underbar frukost, säger jag och drar av mig filten.

-       Finns det något kvar? Frågar Zayn och går in i köket.

-       Tveksamt, säger Liam högt. Niall har redan rensat kylskåpet.

Jag hör hur Zayn suckar högt och drämmer igen kylskåpet.

-       Vi har ingenting hemma! Ropar Zayn förtvivlat.

-       Ska vi åka och handla? Frågar Liam.

-       Visst, svarar Louis och ställer sig upp.

-       Jobbar du idag? Frågar Niall mig tyst och lägger en slinga hår bakom mitt öra.

Jag skakar lätt på huvudet och reser mig upp.

-       Följer du med Leah? Frågar Harry.

-       Visst, ler jag och går till hallen för att ta på mig mina skor.

-       Hur kan du gå i dem? Frågar Louis och kollar förvånat på mig.

-       Lite övning bara, säger jag och ler. Vill du prova?

-       Nej, jag ha sett Niall springa i klackar, inte vackert.

Jag tappar hakan av förvåning och börjar skratta.

-       Niall, har du SPRUNGIT i klackar?

-       Ja, på en intervju i Australien, svarar Niall och rodnar.

-       Åå jag önskar att jag kunde sett det, utbrister jag.

-       Det finns på youtube om du vill… börjar Louis men Niall avbryter honom snäsigt

-       Håll tyst!

 

Harry, Louis, Niall, jag och Liam går till affären tillsammans. Zayn stannar hemma, vi avgjorde att det skulle ta lika lång tid för honom att bli klar som för oss att handla. Utanför Walmart står det ett gäng tjejer som börjar skrika så fort dem ser oss. Inte mig förstås, utan killarna. Jag hoppar till fast killarna verkar helt normala när de går fram till tjejerna för att hälsa. Hur kan man vänja sig vid det här? Jag ställer mig längre bort och låter killarna skriva autografer och bilder. Det tar en stund innan de är klara.

-       Hur kan ni inte få hjärtinfarkt varje gång något fan skriker?

-       Man vänjer sig efter ett tag, säger Harry nonchalant.

Vi går in affären och tar en kundvagn. I flera utav gångarna blixtrar kamera ljus till och flera tjejer fnissar när vi tar oss fram. Jag försöker att slappna av, försöka går alltid. Harry bestämmer sig för att sätta sig i kundvagnen.

-       Kommer du ihåg det här Leah? Frågar han och skrattar.

Jag tänker tillbaka till den gången jag träffat Harry, Louis och Niall för första gången och jag börjar skratta för mig själv.

-       Vet ni hur sur jag var på er när ni körde på mig? Frågar jag och ler.

-       Det var inte svårt att förstå Leah, du såg sur ut också, skojar Louis och lägger en arm om mina axlar.

När vi kommer ut affären står det flera fotografer på plats och jag hör Liam och Niall sucka bakom mig. Jag försöker ta mig ur den stora klumpen av fotografer och intervjuvare, då kommer en dam i kavaj fram till mig.

-       Så vem är du? Frågar hon och trycker upp en mick i ansiktet på mig.

-       Är du någons flickvän? Fortsätter hon och ser spänt på mig.

Jag försöker fortsätta gå och ser Liam på väg fram genom massan, vi går tillsammans genom folkmassan och stannar några kvarter bort för att vänta på dom andra. Efter en liten stund kom Louis och strax efter kom Niall springandes.

-       Livsfarligt, mumlade han surt.

Vi fick vänta länge innan Harry kom l gåendes mot oss.

-       Så ska vi hem nu eller? Frågar han nonchalant.

-       Snälla, jag kom världens bästa ide! Ropar Louis högt. Kan vi inte ha en film kväll med massa snacks och sen sover vi alla på madrasser i vardagsrummet?!

-       Ja, ropar Liam.

-       Tror ni att det snacks vi har räcker? Frågar Niall och kollar ner i matpåsarna.

-       Popcorn, fem chips påsar, massor med godis, sju läskflaskor och ostkrokar, rabblar Louis upp. Jag tror vi har så det räcker.

-       Ni får ha det så kul killar, säger jag när vi kommit fram till min port.

-       Vart ska du? Frågar Harry.

-       Jag måste hem, jag har skola i morgon och jag kan inte ha dessa kläder en dag till, suckar jag.

-       Vi följer med dig upp och hämtar det du behöver, sen kan du gå direkt från oss till skolan, säger Niall och ler.

-       Är ni säkra?

-       Skynda dig nu Leah, säger Liam och puffar till mig.

Det blir lite trångt i hissen på vägen upp men vi klarar oss. Sedan skyndar jag mig in i mitt rum för att hämta nya kläder, lite smink, en pyjamas och en necsisär med det viktigaste i. Jag kastar ner allt i en liten väska och skyndar mig ut i vardagsrummet där alla killarna sitter och väntar.

-       Klar, ropar jag och tar på mig ett par skor som jag vet kommer passa med min klädsel i morgon.

-       Bra, säger Liam och går ut i korridoren igen.

Innan jag går ut nappar jag åt mig min tunga skolväska och svänger den över axeln och låser dörren efter mig.

-       Ska jag hjälpa dig att bära? Frågar Niall och tar min ryggsäck.

-       Det går bra, svarar jag och ler.

Ändå lyckas han ta ifrån mig ryggsäcken och svänger den över sin axel.

-       Hjälp, vad har du i den? Frågar han.

-       Hon är en smart tjej Niall, smarta tjejer behöver mycket böcker, säger Louis och skrattar.

Innan vi går in i hissen flätar jag in mina fingrar i Nialls och ler snabbt mot honom. Mitt hjärta hoppar över ett slag när han ler tillbaka.

 


Så där, förlåt för sen uppdatering men nu är den här, del 12! Hope you like it!!
Om ni vill kolla in klippet på Niall i klackar så har jag det här :)
http://www.youtube.com/watch?v=zTMVnrIiRjA


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar den inte, Jag ÄLSKAR den!

2012-05-17 @ 07:21:39
Postat av: Anonym

Snälla skriv mer

2012-05-19 @ 16:16:08
Postat av: Anonym

13 tack! :)

2012-05-24 @ 17:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0