it's gotta be you ♥ part 10

Förra avsnittet

-       Danielle, vi fick jobbet!

Vi fortsätter skrika och ropa ett tag, sedan lägger vi på. Efter samtalet kan jag inte sluta hoppa runt i lägenheten, jag kan knappt sitta still när jag ska äta kvällsmat.

När jag väl kommer till sängs är jag trött i hela kroppen. Imorgon är det ledigt från skolan och det betyder SOVMORGON! Med denna glada tanke somnar jag snabbt.


Nialls perspektiv

 

Tidigt på morgonen hade mamma väckt mig och för några sekunder var allt som förr, innan One direction fanns. Jag klädde mig och åt en snabb frukost för att sedan hoppa in i en bil tillsammans med killarna. Nu sitter vi på flyget tillbaka till. Så fort jag lutar bak huvudet mot stolen somnar jag på direkten. Liam väcker mig när vi ska landa och jag kollar på Louis och Harry. De sitter och skrattar tillsammans, Louis rufsar till Harry i håret då han låtsas bli arg och så börjar de låtsas knuffa till varandra.

När vi har landat hämtar vi våra väskor och hoppar in i bilen på vägen hem. Jag tar upp mobilen och skickar iväg ett sms till Leah. Jag måste få prata med henne, så fort som möjligt.

 

Hej!

Tillbaka i London nu, vill du ses?

Xx

Inte många minuter senare darrar mobilen till av ett svar.

 

Hoppas ni har haft det bra!

Kan jag komma över till er strax?

Xx

Jag ler och blir varm inombords och skickar ett snabbt svar.

 

Gärna, ses sen!

Xx


Leahs perspektiv


Jag sitter kvar i sängen. Nialls sms lyser upp displayen och jag ler svagt. Leah! Nu måste du komma på vad du ska säga och varför! Nu gällde det, jag var tvungen att få fram rätt saker på rätt sätt. Jag reser mig och hoppar in i duschen, rakar benen och under armarna. När jag är klar torkar jag håret snabbt och går in min garderob. Jag tar fram ett större linne med en svag rosa färg, en vit kjol med rosa blommor och en vit väska. Jag klär mig och ställer mig framför spegeln och ler åt min spegelbild. Jag fönar håret torrt och börjar platta håret. Det var länge sedan jag hade rakt hår, kommer jag på. Sedan sminkar jag mig lite, markerar ögonen, lite puder och maskara.

Sedan sätter jag på mig ett par vita klackar och går ut genom dörren. I hissen kurrar min mage högt och jag skrattar åt mig själv. Hur kunde jag glömma att äta frukost?

Jag skickar ett snabbt sms till Niall.

 

Är alla killarna hemma?

X

Han svarar ovanligt snabbt.

Ja, men vi kan skicka ut som sen….

Xx

Jag skrattar och skickar ett svar.

Nejdå, jag köper med mig frukost J

Xx

 

Jag går nerför gatan till starbucks och köper 6 kaffe och sju mackor.

Två till Niall, tänker jag och ler för mig själv.

När jag står utanför killarnas dörr blir det lite svårt att knacka eftersom jag har massa saker i mina händer så jag sparkar mjukt på dörren.

Efter några sekunder öppnas dörren och Louis sår och ler.

-       Vad är det jag ser? Säger han och skrattar.

-       Frukost leverantören, säger jag och fnissar.

-       Ja, så måste det vara, svarar han och hjälper mig med frukosten. Han lägger allt i köket och kommer sedan tillbaka och ger mig en kram. Det känns som om det var länge sedan Leah, lägger han till och skrattar.

-       Det var två dagar sedan Louis, säger jag och tar av mig skorna. Då kommer Harry ut från sitt rum och lyser upp i ansiktet.

-       Hej! Säger han och ler. Han sättar till sin gråa kavaj och går fram och ger mig en kram.

-       Hej på dig, svarar jag.

-       Vad har du gjort med håret? Frågar Harry och pillar lite med mitt hår.

-       Jag har plattat det, svarar jag och lyfter på en liten slinga som för att visa.

-       Åå, Harry är du ledsen över att din lockiga kompis inte är lockig längre? Frågar Louis och kramar om Harry.

Då kommer Zayn, Liam med Niall i eftersläp.

-       Hej killar! Säger jag glatt och ger Zayn och Liam en stor kram. När Niall kommer fram tvekar han lite men jag går fram och ger honom en stor kram.

-       Jag har saknat dig killen, viskar jag i hans öra. Hans leende lyser upp och kramar mig extra hårt.

-       Kan vi prata ensamma först? Frågar jag sen.

-       Visst, säger han och leder mig till ett rum.

-       Killar, det finns frukost i köket, säger jag sen och pekar mot köket.

-       Tack Leah! Ropar Liam och springer till köket.

Jag och Niall går in i ett rum som jag då förstår är hans. Det ligger lite kläder på golvet och sängen är obäddad. Jag går fram och sätter mig i sängen medens Niall står kvar och puttar undan några kläder från golvet.

-       Hur är det med dig? Frågar jag och han kollar upp mot mig.

-       Det är bara bra, svarar han och ler stort. Hur är det med dig?

-       Det är helt underbart, igår var jag och Danielle, en kompis på intervju till ett jobb.

-       Och? Hur gick det?

-       Vi fick det, jag ska få dansa i teve, säger jag och klappar händerna snabbt.

-       Vad kul! Säger han och sätter sig ner bredvid mig.

-       Niall, vi har inte känt varandra länge, men jag måste säga att det känns som om jag känt dig länge.

-       Jag känner faktiskt samma sak, svarar han och skrattar.

-       Jag känner mig så nära dig, tills jag får reda på något som gör att du känns så långt borta. Jag kollar på Niall som nu tittar ner på sina händer. Jag suckar och sätter mig tillrätta i sängen så att jag kan kolla på honom.

-       Niall, säger jag och han kollar upp. Varför har du inte sagt att du, eller ni är One direction?

-       Jag ville så gärna säga, men jag trodde att om du visste skulle du försvinna och bli ett fan istället. Inte vara Leah som jag träffade och verkligen gillade, nu är det Nialls tur att sucka.

-       Vet du? Säger jag och tar hans hand. Då rycker han till lite och kollar in i mina ögon. Jag ville bara att du skulle kunna säga vad som helst till mig, det vill jag fortfarande.

Niall ler och kramar om min hand.

-       Jag lovar att alltid prata med mig, från och med nu! Säger han högt och överdrivet.

Jag börjar skratta och flyttar mig närmare honom.

-       Inte blev det bättre när jag kollade på er intervju igår och fick veta att du redan hade en ”fling”.

-       Vadå redan en fling?

-       Ingen fara Niall, vi är bara vänner, säger jag och försöker dölja hur mitt inre vill skrika ut hur jag verkligen känner.

-       Leah, igår på intervjun, tjejen jag pratade om… han avbryter sig och börjar om.

-       Saken är den att jag gillar dig, mycket, säger Niall och kramar min hand.

-       Vad söt du är! Utbrister jag och ger honom en lång kram. Han kramar mig tillbaka  och reser sig sen upp.

-       Ska vi gå ut igen? Frågar han.

-       Visst, svarar jag och reser mig.

När vi kommer ut sitter killarna i soffan och kollar på teve, jag tar kontrollen och stänger av den. Ett massa nejande hörs från killarna.

-       Kan jag bara säga en sak? Frågar jag och ler snällt.

-       Kör, säger Zayn och smilar.

-       Jag vill bara fråga varför ni inte berättade för mig att ni var One direction? Frågar jag och kollar på dem en efter en.

-       Jag kände att det var skönt att bara vara jag, säger Louis och lägger huvudet på sned.

-       Jag hoppades att vi kände varandra nog för att kunna prata med varandra…

-       Fast jag ville berätta från första början, säger Zayn snabbt.

-       Som om, säger Harry och suckar högt.

-       Så, snälla berätta om sånt här, säger jag och ler.

-       Okej, säger Liam och reser sig för att ge mig en kram. Resten av killarna reser sig också och det blir en stor gruppkram.

-       Finns det någon frukost kvar? Frågar jag när vi släppt varandra.

-       Japp, svara Liam och pekar mot köket.

-       Toppen! Ropar Niall och skyndar sig mot köket. Jag går efter och grabbar snabbt tag i en macka och kaffe. Kaffet har svalnat lite fast jag orkar inte bry mig. Sedan går jag tillbaka in i vardagsrummet. Harry och Louis sitter på varsin sida av soffan och Zayn och Liam sitter i varsin fåtölj. Jag sätter mig ner i soffan mellan killarna och dricker lite av kaffet.

-       Leah? Hör jag Harry viska.

-       Ja? Viskar jag tillbaka.

-       Kan jag få smaka på ditt kaffe? Han fortsätter viska fast alla i rummet hör.

-       Vart är sitt kaffe?

-       Slut! Säger han och sträcker sig mot mitt kaffe.

-       Okej men bara lite, bara lite Harry.

-       Visst, säger han och börjar dricka. En klunk, två klunkar, tre fyra, fem, sex.

-       Harry! Det räcker! Ropar jag högt, Harry tar tre klunkar till och räcker sedan den nu halva fulla kaffe pappersmuggen.

-       Tack, säger han sen och ger mig en snabb kram.

Jag suckar högt och lutar mig tillbaka i soffan medans Zayn sätter på en skräck film. Jag protesterar så mycket jag kan men ändå sätts filmen på. Louis lägger snällt en om mig. Från första början är filmen ganska lugn men så fort jag har börjat slappna av så börjar det läskiga. Jag kryper snabbt ihop till en boll och gömmer mig bakom filten. Då lägger Harry armen om mig och han håller om mig resten av filmen. Louis känner sig lite ensam efter en stund så han lutar sig mot mig och jag lägger filten om mig. Niall sitter och proppar i sig sin andra macka och verkar inte alls intresserad av filmen. Jag skulle kunna stanna här hela dagen, då kommer jag på att jag måste till mitt nya jobb i eftermiddag…

 


Så där ja! Hoppas ni gillar den :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla kan du skriva en i dag din blogg äger !!! Kom ihåg det

2012-05-11 @ 07:13:00
Postat av: Anonym

åååh va bra! längtar redan efter nästa när kommer den?

2012-05-11 @ 16:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0