It's gotta be you ♥ part 16

Förra delen

Låten sätter igång och jag känner igen den, det är more than this. Jag känner igen Liams röst, det är han som sjunger först. Jag kommer på mig själv att jag sitter och ler stort. Sedan kommer Harrys röst, jag ser att han kollar på mig och jag ler mot honom. Han ler tillbaka och ställer sig bredvid mig. När Nialls bit kommer jag kan jag inte låta bli att ger Niall en snabb puss på kinden.

-       Ni sjunger så bra! Ropar jag högt.


 


 

 

På väg till jobbet får jag ett sms från Niall.

Det är en sak jag måste säga dig, men jag vill säga det till dig personligen.

Personligen? Ska dem åka igen? Ska dom vara borta längre denna gång. Jag vill inte vara ifrån honom nu. Jag känner en droppe rinna nerför min kind, gråter jag? Jag tittar upp precis när himlen öppnar sig och regnet börjar ösa ner.

-       Fan, mumlar jag och börjar springa mot jobbet.

Jag pustar inte ut förrän jag kommit in i min loge. När jag ser mig själv i spegeln kan jag inte hålla mig för skratt. Mitt hår hänger ner längs mitt ansikte och dessutom har jag mjölklumpar i håret. Jag tar min mobil och tar ett kort på mig själv. Bilden lägger jag upp på twitter och skriver: När jag kom till jobbet såg jag ut såhär. Nu kommer de verkligen ta mig på allvar! Tack @Louis_Tomlingson, @NiallOfficial och @Real_Liam_Payne.

När jag skickat iväg inlägget byter jag snabbt om till tights, dansklackskor och ett färgat linne. Klockan är nästan halv 4 när jag bytt om. Något måste jag göra för att få tiden att gå, så jag börjar gå mot danssalen med min iPod i handen. Flera av salarna är tomma och ur några spelas det låg musik. Flera som kommit tidigt, tänker jag.

Jag gå in i min sal och stänger dörren efter mig. I danssalen kopplar jag in min iPod och sätter på en av låtarna. Sen släpper jag loss, jag rör mig till musiken och övar på vår korigrafi. Fem i 4 kommer Lucas in genom dörren.

-       Hej! Ropar han och skyndar sig fram för att ge mig en kram.

-       Har du övat? Frågar jag honom när han ger mig en kram.

-       Det har jag faktiskt, säger Lucas stolt och skrockar lågt.

Vi sätter igång att öva på koreografin, fast det blir flera felsteg och blåmärken på fötterna har jag riktigt roligt. Efter 3 timmars aktivt tränande ligger Lucas matt på golvet.

-       Jag tror inte, jag har tränat så här mycket i streck, suckar han.

-       Det är bara att vänja sig, om du ska vinna tävlingen kommer du behöva fortsätta i två månader, skrattar jag.

-       Det är det värt, säger han tyst.

-       Hoppas det! Nu tänkte jag sticka hem, säger jag och går mot dörren.

-       Det bli skönt att sova!

Lucas följer mig till min loge och ger mig sedan en kram.

-       Vi ses, säger han glatt och kramar om mig.

-       Det gör vi, svarar jag.

-       Du, skulle du vilja gå ut och äta någon kväll? Frågar Lucas tveksamt.

-       Gärna, vi hörs, säger jag och går in i logen.

Så fort jag kommer genom dörren låser jag om mig och går direkt in i duschen. Det tar ett tag för mig att göra mig i ordning men snart står jag nyduschad och påklädd i logen. Jag ska precis börja packa ihop mina saker när jag får ett sms. Jag skyndar mig fram till mobilen för att se vem det är ifrån.

Rebecca.

Min mage fylls av fjärilar och jag kan inte låta bli att le. Jag och Rebecca gick i samma klass hemma och vi gjorde allt tillsammans. Sedan jag flyttade in till London hade vi inte hörts av, vilket kändes ganska konstigt eftersom att vi brukade prata varje dag. I meddelandet skriver hon att hon är inne i London nu och har tänkt stanna några dagar. Så hon undrar om jag skulle vilja träffas. Jag skriver snabbt ett sms och skriver att jag har saknat henne och att vi skulle kunna ses redan idag. Jag går in på twitter i mobilen medans jag väntar på hennes svar. Både Niall, Louis och Liam har kommenterat mitt senaste tweet.

@Louis_Tomlingson: Haha Leah, det var värt det!

@NiallOfficial: Du ser underbar ut!

@Real_Liam_Payne: Förlåt Leah, roligt var det i alla fall.

Jag suckar högt och struntar i att svara på kommentarerna istället så börjar jag plocka undan lite i rummet. Fast jag inte har tillbringat mycket tid här inne, så har jag ändå lyckats göra det stökigt. När jag hunnit städa kommer äntligen Rebeccas sms. Vi bestämmer oss för att träffas på starbucks som ligger nära mig om 20 minuter. Jag nästan skriker av lycka för att äntligen få träffa henne igen.


Hope you like it! Förlåt för dårlig uppdatering och kort del men jag har tappat insperationen :(

Den kommer nog tillbaka nu när det är sommarlov :D

xE


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Ville bara säga att du ÄGER! Fortsätt skriva nu!!

Svar: Tack det ska jag :D
Ellen

2012-06-19 @ 10:59:01
Postat av: Anonym

Bra, bättre, Cuteonedirectionnevel.blogg.se :)
Bra, bättre, bäst!!

Svar: Tack så mycket! :DDet värmer!
Ellen

2012-06-20 @ 12:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0