It's gotta be you ♥ part 15

Tidigare avsnitt

Plötsligt störs jag av skrik utanför. Jag går fram till fönstret för att kolla ut. Jag ser Niall stå och skriva autografer ute hos de skrikande tjejerna. Snart försvinner han in och inte mycket senare knackar han på dörren.

 


 

När jag öppnar dörren står Niall där i en vit tröja och hans röda keps. Jag ler stort och ger honom en kram.

-       Kom in, säger jag och puttar upp dörren så han kan komma in.

-       Nej, säger han lugnt.

-       Varför inte? Säger jag lite oroligt.

-       Du och jag ska ut och äta, säger han och tar min hand.

-       Äta? Okej, jag ska bara byta om först, säger jag och försöker gå in i lägenheten men Niall håller min hand så jag inte kommer loss.

-       Du är jätte fin som du är, nu går vi.

Jag hinner nätt och jämt grabba tag i min mobil och väska innan Niall börjar gå mot hissen.

-       Så vart ska vi? Nandos? Föreslår jag.

-       Inte riktigt vad jag hade tänkt, säger Niall och ler lurigt mot mig.

-       Vart ska vi då? Frågar jag.

-       Hemligt, säger han när vi kliver ut ur hissen.

När vi står nere i trapphuset ser jag flera utav tjejerna fortfarande är kvar utanför. De har slutat ropa nu står de flesta och skriker för att kanske få se Niall igen. Niall håller uppe dörren åt mig och jag går ut till fansen. Jag stannar till vid den lilla trappan ner till trottoaren. Dörren slås igen bakom mig och strax efter tar Niall tag i min hand och vi går tillsammans ner för trappan. Skriken tystnar ner lite och bytts ut mot rop igen. Dock inte lika högt som förra gången.

-       Niall varför är du med henne? Skriker en tjej från första raden.

-       Jag är bättre!  Skriker någon längst bak.

-       Kom!

-       Se mig!! Ropar en tjej desperat.

 

Jag rycker i Nialls hand, jag vill inte stå kvar här längre. Han kramar om min hand och släpper den. Sedan går han fram till folkmassan och försöker tysta ner dem.

-       Ni undrar varför jag är med henne, säger han och pekar mot mig. Det är för att hon är en av de underbaraste tjejer jag träffat. Och jag gillar henne.

Reaktionerna blir många, vissa står paffa, vissa lägger huvudet på sned och tycker det är gulligt, andra fortsätter skrika och andra att ropa.

Niall går tillbaka till mig och ger mig en snabb kram innan vi går iväg på gatan.

-       Tack, säger jag och kramar om hans hand.

-       För vadå?

-       För att du sa så där.

-       Det var sant, säger han och ler mot mig.

Jag känner hur mina kinder skiftar färg och jag ler stort.

När vi kommer fram till en stor restaurang som är fylld med folk känner jag mig lite orolig. Ska vi verkligen sitta med en massa folk på en dyr restaurang? Som tur är fortsätter Niall att gå och stannar sedan utanför en amerikansk 50-tals café.

-       Jag tänkte att vi kunde äta här, säger han och ler.

-       Jag visste inte ens att det här fanns, skrattar jag.

-       Bra, för det kunde bli vår första dejt, säger Niall lågt och rodnar lite.

-       Det är perfekt, utbrister jag och ger honom en puss på kinden.

Vi går in och slår oss ner i ett bås. En dam iklädd en svart serveringsklänning kommer för att ta våra beställningar.

-       Får jag bestämma åt dig? Frågar Niall.

-       Okej, ler jag.

-       Håll för öronen, säger han tyst och jag skrattar i tron om att det är ett skämt. Niall tittar konstigt på mig, så jag lägger händerna för ögonen. När han ser på mig och nickar kan jag ta bort mina händer.

-       Hoppas du kommer gilla det, säger Niall och ler sitt stora, charmiga leende.

-       Det gör jag nog, säger jag och försöker avfyra ett charmigt leende jag också. Dock utan framgång, såg jag ger upp och kollar ner i bordet.

-       Så, jag vet inte så mycket om ditt liv innan du kom hit, så berätta lite om din familj, säger Niall.

Vi sitter länge och pratar innan maten kommer. Om allt som har hänt innan vi träffade varandra. Jag berättade om min familj, mina kompisar och om skolan.

Sedan var det Nialls tur att berätta om sitt liv och sin familj. När maten kommer börjar vi genast mumsa i oss alla härligheter. Niall har beställt en god pasta med köttfärssås till mig och pasta med skinksås till sig själv. När jag pratar med honom känns det som om jag kan berätta allt, jag behöver inte gömma hur jag verkligen är. Jag är bara mig själv.

 

Nialls perspektiv

 

Hennes blåa ögon, hennes lockiga hår som föll så vackert över hennes axlar, hennes leende som kunde få vilken kille som helst att smälta.

Jag hade tagit ut Leah på en första dejt och vi hade riktigt trevligt. I början när vi inte riktigt kände varandra var hon ganska stel i min närvaro. Nu slappnade hon av och vågade vara sig själv. Inte den där perfekta tjejen som de trodde att killar gillade. Visst hade säkert Leah sina brister, alla har ju brister. Fast hon hade så mycket som var underbart om henne så jag såg inte bristerna. Hon var perfekt i mina ögon. Efter middagen tog vi en taxi hem till henne och gick upp för att se på en film. När vi kom upp smet hon snabbt in på toaletten för att byta om till mjukiskläder. Sedan kom hon ut med ett par mjukisbyxor som jag genast kände igen. Det var mina, som jag lånat ut till Leah för länge sedan.

-       Kan vi sitta i min säng? Jag tror att jag kommer somna när som helst, säger Leah trött.

-       Om du vill så kan jag gå, säger jag för att inte vara i vägen.

-       Nej! Utbrister hon. Jag vill att du stannar, fortsätter hon och ger mig en djup kyss. Jag lägger min hand bakom hennes huvud och kysser henne länge.

När filmen sätts på lägger sig Leah nära mig och håller i min hand. Hennes beröring gör min varm och jag kan inte låta bli att kyssa henne på pannan. Hon ler stort mot mig och ser hennes ögonlock fladdra till. Snart har vi båda somnat. När jag vaknar av solstrålar som lyser i mitt ansikte märker jag att Leah ligger och sover i min famn. Jag ler stort och kysser henne i nacken. Hon börjar röra lite på sig och vänder sig åt mitt håll.

-       God morgon sötnos, viskar jag.

-       God morgon, svarar hon och gäspar stort.

Vi ligger en stund och bara njuter av stunden tills Leah tillslut sätter sig upp. Jag sträcker på min och sätter mig upp jag med.

-       Vill du ha frukost? Frågar hon ställer sig upp i sängen.

-       Gärna, svarar jag och skrattar lite.

-       Bra, säger Leah glatt och ska precis kliva ner från sängen när hon snubblar och ramlar ner på golvet.

Jag spärrar upp ögonen och skyndar mig för att hjälpa henne.

-       Hur gick det, frågar jag oroligt.

-       Det gick bra, det är bara jag som är lite klantig som vanligt, mumlar hon och reser sig försiktigt upp. När hon står på benen igen springer hon in till köket för att fixa fram lite frukost. Jag reser mig sakta och går efter henne. Leah har redan ställt sig vid spisen för att steka ägg och bacon. Sakta smyger jag fram och lägger mina armar om hennes höfter och kramar henne. Hon fnissar lite och vänder sig om för att le mot mig.

-       Jobbar du idag? Frågar jag.

-       Ja, svarar hon tyst och kollar ner i marken.

Jag lägger två fingrar under hennes haka och lyfter upp hennes huvud. Sedan kysser jag henne mjukt.

 

Liams perspektiv

 

Jag tar äntligen modet till mig och skickar iväg ett sms till Danielle. Jag känner oron över att hon kanske inte svarar. Sluta vara en fegis, säger jag till mig själv och går iväg för att äta frukost. I köket står Harry och lagar frukost.

-       Vad blir det? Frågar jag och sätter mig på en av barstolarna som står vid köksbänken.

-       Fattiga riddare, svarar han glatt. Jag tänkte att Niall skulle gilla det, fortsätter han.

-       Det skulle han nog, men Niall kom inte hem igår.

Harrys ansiktsutryck blir förvånat.

-       Vart är han då?

-       Hos Leah antar jag. Man vet ju inte vad dom kan hitta på, skrattar jag och går iväg för att göra mig i ordning. Än har det inte kommit något sms och jag suckar högt och hoppar in i duschen.

 

Leahs perspektiv

 

Efter frukosten gör vi oss i ordning, jag tar på mig en vit blus och ett par jeans. När jag går ut till vardagsrummet sitter Niall dör i sin vita tröja och sin röda keps. Jag går fram till honom och snor till mig hans keps.

-       Så vad tycker du? Frågar jag och snurrar runt. Passar jag i den kända Niall Horan kepsen?

-       Ja, väldigt bra faktiskt.

-       Tycker du? Frågar jag och sätter mig ner i soffan bredvid Niall.

-       Varför skulle jag ljuga?

-       Nu måste alla fans tro att jag är värsta playern, säger jag lugnt.

-       Varför?

-       Först bilden på min och Liam, sen bilden på mig i Harrys bil och sen går jag ut på dejt tillsammans med dig, säger jag och rodnar.

-       Dom kommer förstå tids nog, säger han och ger mig en snabb puss. Så vad vill du göra?

-       Du får välja, jag ska vara på jobbet vid 4 så vi har 3 timmar på oss att göra något kul.

-       Vi kan gå över till killarna och hitta på något tillsammans, säger Niall och ler.

-       Visst, säger jag och ställer mig upp, vi går ut i hallen tar på oss skorna och ger oss ut. På vägen till killarnas lägenhet träffar vi ett fan som ber om ett kort. Jag börjar gå åt sidan så tjejen ska få sitt foto på Niall när hon ropar på mig.

-       Leah! Jag vill ha en bild på er tillsammans, säger hon och ler stort mot mig.

-       Jasså? frågar jag.

-       Ja, jag tycker mer om Leall än Leam och Learry.

-       Va? Frågar både jag och Niall i kör.

-       Leall som i Leah och Niall, fortsätter hon.

-       Vad står det andra för? Frågar jag.

-       Leam för Leah och Liam och Lerry för Leah och Harry.

Jag blir förvånad, har fasen redan kommit på passande namn? Niall och jag ställer oss bredvid varandra så att tjejen får ta ett kort, sedan går vi vidare hand i hand. Leall, tänker jag för mig själv. Det är vi, tillsammans. Leall.

 

När vi kommer in till lägenheten sitter alla killar och kollar på tv. Vi hejar på alla och ger varandra en kram.

-       Vi tänkte att vi kunde hitta på något tillsammans, säger Niall och ler.

-       Kan vi inte baka? Frågar Louis och skrattar.

-       Bra ide Louis, ropar Liam.

-       Baka blir det, ropar Harry och skyndar sig in i köket.

Vi bestämmer oss för att baka cupcakes, Liam letar efter ett bra recept och Harry letar efter ingredienser. När vi precis ska börja kommer Liam in med sin iPod och en högtalare.

-       Man kan väl inte baka utan musik? Ropar han och sätter på The A team.

-       Åå det här är min favoritlåt! Utbrister jag.

När vi börjar baka börjar Louis hälla i mjöl i en skål då han ser på mig ler stort.

-       Vad? Frågar jag och känner genast att något är fel.

-       Inget, säger han lugnt och vänder sig om hämtar en näve mjöl som han kastar på mig.

-       Louis!! Vad gör du! Skriker jag högt. Bakom mig hör jag Niall stå och gapskratta.

-       Du tycker det här är kul? Frågar jag Niall. Han nickar mellan skratten. Jag sträcker mig efter mjölpåsen och häller en näve över honom. Då slutar han genast skratta och börjar kittla mig. Liam hugger samtidigt tar i påsen så att inte allt ska ramla ut på golvet.

-       Niall, sluta, jag klarar inte mer, skrattar jag.

Efter att vi har städat och bakat klart är alla cupcakes inne i ugnen sitter vi på köksbänkarna och lyssnar på musik.

-       Hur känns det för er att lyssna på er egen musik? Frågar jag.

-       Jag tycker det är lite konstigt, att det är ens egen röst i en låt, säger Liam.

-       Jag tror inte jag har lyssnar på alla era låtar, säger jag.

-       Va? Leah vad är det här? Överdriver Louis.

-       Sätt på en låt, säger jag.

-       Nej! Utbrister Harry.

-       Okej, vilken? Frågar Liam.

-       Vilken som helst, svarar jag och rycker på axlarna.

Låten sätter igång och jag känner igen den, det är more than this. Jag känner igen Liams röst, det är han som sjunger först. Jag kommer på mig själv att jag sitter och ler stort. Sedan kommer Harrys röst, jag ser att han kollar på mig och jag ler mot honom. Han ler tillbaka och ställer sig bredvid mig. När Nialls bit kommer jag kan jag inte låta bli att ger Niall en snabb puss på kinden.

-       Ni sjunger så bra! Ropar jag högt.

-       Tack Leah, säger Zayn och ler.


Så där! Hoppas ni gillar den. I nästa avsnitt kommer en ny person i berättelsen. R :)
xE

Kommentarer
Postat av: Mrs Styles

Älskar dina noveller! Fortsätt!

2012-06-03 @ 16:48:27
Postat av: Anonym

Eftersom du sagt att det kommer in en ny person i nästa del så fattar jag det som att den komemr snart? Snälla! :) Du är sååå Bra!!!!!

2012-06-09 @ 20:38:28
Postat av: Anonym

Har kommit hit nu,det är ju asbra! keep on writing och kolla gärna in på min blogg ;)

2012-08-14 @ 16:23:16
URL: http://bakemaday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0