It's gotta be you part 27

Förra delen

Hans hand letar sig upp från min rygg till håret. Sedan snurrar han runt och drar mig med sig så att han nu håller sig uppe över mig. Han fortsätter kyssa mig tills han slutar och ser på mig. Jag börjar fnissa lite men blir sedan tyst och ser in i hans blåa ögon.

-       Jag älskar dig så mycket Leah, viskar han och ler mot mig.

-       Jag älskar dig mer, säger jag.

-       Som om det skulle vara möjligt, säger Niall lugnt och kysser mig igen.

 


Nialls perspektiv

 Vi står tillsammans i köket och brer mackor inför en utflykt som Leah planerat.

-       Så vart ska vi gå? Frågar jag och stoppar ner ytterligare en macka i påsen.

-       Det finns en plats dit jag ofta gick som liten, en plats där du kan se stora delar av staden, säger Leah och ler stort mot mig,

-       Det låter väldigt mysigt. Jag går fram till Leah och lägger mina armar om hennes midja och drar henne närmare och kysser hennes hals.

 

Vi går hand i hand nerför gatan mot utkikningplatsen som ska ligga en kilometer bort. Solen skiner starkt och jag kavlar upp mina ärmar i hopp om att få en solbränna. Ryggsäcken som jag har på ryggen värmer mig riktigt och Leah svingar den ihop rullade filten hon har i handen fram och tillbaka medans hon går. Efter en stund kommer vi till en brant svängande backe. Leah knatar på utan svårighet medans jag får kämpa på för att hålla hennes takt. När backen jämnar ut sig viker vi av på en liten stig och Leah säger om och om igen att vi snart är framme. En bit in på stigen kommer en liten äng. Där lägger Leah ut filten och säter sig ner. Jag sätter mig ner bredvid henne och njuter av utsikten.

-       Visst är det fint? Frågar Leah och tittar ut på utsikten.

-       Ja den är väldigt vacker, säger jag men ser bara på Leah. Hennes hår glänser i solljuset och hennes blåa ögon skimrar. Jag lägger min hand på hennes och njuter.

Leah kollar på mig och skrattar.

-       Jag pratade om utsikten Niall, skrattar hon.

-       Den är också fin men du är finare.

 

Vi sitter tillsammans och äter utav mackorna samtidigt som vi pratar. Leah berättar att ikväll kommer det vara en fest för Charlie då alla familjens vänner kommer vara inbjudna. Leah pratar så ivrigt att orden trasslar ihop sig med varandra, hon ser fram emot att få presentera mig för sina vänner, hon är helt övertygad om att de kommer tycka om mig. Jag är inte orolig, om jag bara är mig själv så kommer allt gå bra. Det var i alla fall så jag och Leah blev tillsammans.

När vi varit tysta en stund frågar Leah frågan som jag inte vågar ta upp, inte vågat berätta för henne. Hon frågar när det är dags för nästa turné. Jag tar ett djupt andetag och berättar Jag vänder mig mot Leah och berättar att nästa resa kommer vara till Australien och blir borta i två veckor. Hon reagerar när jag säger att jag ska vara borta i två veckor när vi knappt varit ifrån varandra mer än två dagar hittills. När jag släpper bomben om att jag ska åka om fyra dagar tittar hon storögt på mig.

-       Varför sa du inte det tidigare? Frågar hon irriterat.

Jag förklarar att jag visste hur mycket den här resan hem betydde för henne och att jag inte ville att hon skulle behöva tänka på att vi skulle vara ifrån varandra. Hon suckar och lägger sig ner på rygg.

-       Hur ska jag kunna vara sur på dig när du är så söt din dummer, säger hon och drar ner mig bredvid henne.

 

Vi ligger och njuter av att solen skiner i våra ansikten. På eftermiddagen blir solen svagare, då bestämmer vi oss för att gå tillbaka hem. Så fort vi kommer genom dörren möter Leahs mamma oss med ett stressat leende.

-       Hej på er! Har ni haft det roligt? Så alla gäster kommer om en stund, skulle ni vilja gå upp och göra er i ordning? Frågar hon snabbt i ett och samma andetag.

Vi nickar och smiter tillsammans upp på rummet. Leah öppnar sin väska och plockar fram en vit spetskänning. Jag plockar samtidigt fram en mörkblå kavaj och en vit tröja. Leah hoppar snabbt ur sina kläder och i sin klänning. Hon sätter på sig klänningen och tittar på mig.

 

-       Skulle du kunna dra upp min dragkedja? Frågar hon och vänder ryggen till mig.

Jag går fram till henne och drar upp dragkedjan, lägger en hand på hennes höft och kysser henne på halsen. Leah vänder sig om och lägger sina armar om min hals. Våra läppar möts i en mjuk kyss. Jag förlorar fattning om tid och rum. Det kan ha gått minuter, sekunder, timmar. Det enda jag vet om just nu är Leah och att hon är bara min.

 

 

När vi kommer nerför trappan har redan många utav gästerna kommit. Jag blir presenterad för Leahs mormor och morfar, kusiner och mostrar. Vi står vänligt och pratar med varandra och jag svarar på alla frågor som de har att ställa. Tillsammans hand i hand går vi mellan person till person. När vi kommer fram till soffan i mitten av rummet sitter där flera i vår ålder. Jag ser på Leah som lyser upp och börjar små hoppa av glädje. Hon kramar om person efter person och jag går efter och hälsar. Jag kommer fram till en tjej som jag känner igen. Rebecca. Hon ler glatt mot mig och jag ger henne en stor kram. Vi småpratar lite och jag sätter mig såsmåning om ner bredvid henne. Det känns skönt att ha någon som jag känner och kan prata med. Leah står fortfarande upp och pratar med några kompisar en bit bort. Hennes leende skiner upp och jag kan inte låta bli att le när jag ser på henne.

 

Leahs perspektiv

 

Att få träffa alla mina bästa vänner igen. Jag kan inte sluta le. Niall har satt sig ner vid Rebecca och när våra blickar möts ler vi glatt mot varandra. Jag har precis kramat om Nicole när någon lägger en hand på min axel. När jag vänder mig om står James där. Han skrattar och kramar om mig.

-       Är du förvånad övar att se mig? Frågar han.

-       Ja, jag menar nej. Jag trodde inte att det skulle vara du som…. Vad kul att se dig, avbryter jag.

-       Det är kul att se dig också, hur är det med dig?

Vi sätter oss ner i en soffa och börjar prata. Det var länge sedan vi sågs och det finns mycket att prata om.

 


Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt! 

Nu är alla fall del 27 här. Sakta men säkert ;) 

Hoppas ni gillar den och är redo för nästa del!! 

-E 

 


Kommentarer
Postat av: Alice

Värd att vänta på! :)
Lika bra som vanligt :)

2012-12-30 @ 16:44:39
Postat av: Maria

Har läst den två gånger nu! Först en gång i ren extas för jag blir så glad när det kommer en ny del. Och sedan igen långsammare, ord för ord, så jag verkligen kan ta den till mig. Fortsätt på samma sätt för det är ett jättebra sätt! :)

2012-12-31 @ 10:46:33
Postat av: Liv

Superduper bra Ellen du är är grym! Men vem är James? Jag har nog glömt honom.. Jag känner på mig att det är Leahs ex och att de kommer umgås när Niall är borta och han blir svartsjuk. Ska bli spännande att läsa nästa del! :D

2013-01-10 @ 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0