It's gotta be you ♥ part 5

Jag såg mig om i rummet, Niall och Harry satt i soffan. Louis och Zayn satt i de två andra fåtöljerna medens Liam satt på en kudde vid mina fötter.

Zayn hade valt ut en action film med Angelina Jolie i. Under filmens gång flyttade Liam sig så han satt lutad mot mina ben. Allting var riktigt mysigt.

 


 



Leahs perspektiv

Klockan började passera sju och filmen led mot sitt slut. När eftertexterna började rulla reste jag mig och kollade mot killarna. Killarna kollade mot mig.

-       Jag tror jag måste dra, sa jag och log ursäktande.

Liam reste sig och stängde av tvn.

-       Hejdå Leah, sa Louis och kom fram och kramade om mig.

-       Hejdå, mumlade jag tillbaka.

Harry vinkade från soffan och puttade till Zayn som låg och sov, utan resultat.

Liam kom fram till mig och gav mig en stor kram.

-       Hejdå Leah! Vi ses någon dag, sa han och skrattade.

-       Jag följder dig till dörren Leah, sa Niall och promenerade till hallen.

Jag tog min jeans jacka och vände mig till Niall.

-       Hejdå Niall! Sa jag och kramade honom hårt.

-       Hejdå! När vi släppte taget om varandra gav han sin mobil till mig.

-       Kan du skriva in ditt nummer? Han log mot mig med sitt underbara leende.

-       Självklart! Svarade jag och skrev snabbt in mitt nummer.

-       Hejdå, vi ses, sa jag sedan, tog min väska och gick ut.

 

Promenaden hem tog inte många minuter. Väl hemma kände jag mig lite små hungrig och beställde hem en pizza.  När pizzan hade kommit darrade min mobil till.

 

Tja!

Tyckte det var kul ikväll, du gjorde dagen :)

/Niall

Jag log stort och svarade:

Hej!

Det var jätte kul att få hänga med er killar :D

/L

 

Bara några sekunder senare kom ett till sms.

 

Vad gör du?

Xx

Äter pizza! Avundsjuk?

Verkligen!

 

Länge höll vi på och smsade, tills det var dags att sova. Med ett leende på läpparna somnade jag den kvällen. Killarna var så trevliga och fick mig att le hela tiden.  Jag hade tur att de var så snälla mot mig.

Nästa morgon vaknade jag vid åtta. Jag gick upp och hoppade in i duschen.  När jag är klar väljer jag ett blommigt genomskinligt linne som jag har instoppat i en blommig kjol och ett brunt flätat bälte.

Jag ler åt mig själv i spegeln och sminkar mig lätt. Lite maskara, puder och rouge.

Till frukost gjorde jag en omelett med skinka och cream fresh. Klockan började närma sig halv 9 och jag packade snabbt ner mina skolsaker och gav mig iväg.

Skolan låg 15 minuter hemifrån så det tog inte lång tid att promenera dit.

Lite spännande var det att byta skola så här mitt i terminen.

 

Väl i skolan gick jag direkt till receptionen för att hämta mitt schema.

En kvinna satt i receptionen och log mot mig. Jag sa mitt namn och hon gav mig en karta, schema och mitt skåpsnummer med kod. Jag gick nerför korridorerna mot mitt skåp lite svårt är det att hitta men snart kommer jag rätt.  Jag kollade snabbt på mitt schema och noterade att min matte lektion började om 5 minuter. Snabbt skyndade jag igenom korridoren för att komma till salen. Så snabbt som mina klackar tillät. Som tur är kom jag i tid precis när eleverna skulle välla in i salen kom jag och ställde mig bakom alla. Strax var alla inne i salen och jag gick fram till läraren som stod vid tavlan.

-       Hej, jag heter Leah Brown. Jag är ny här, säger jag högt och ler mot läraren.

-       Jaha, Leah juste. Läraren pressenterade sig som John och gav mig några matte böcker som vi skulle arbeta med. Sedan gick jag och satte mig bredvid en tjej med långt brunt hår. Hon log vänligt mot mig och sa:

-       Hej! Är du ny här, jag har inte sett dig förut?

-       Jo, jag heter Leah, svarar jag och räcker fram handen.

-       Jag är Melissa, svarar hon och tar min hand.

Under lektionen småpratar vi lite och hon berättar att hon helst vill bli kallad Lissa.

Nästa lektion är fysik som vi båda har och vi går sida vid sida genom korridorerna.  Det känns som om alla glor men det kanske har med den nya tjejen att göra. På lektionen frågar Lissa om jag vill lyssna på hennes musik. Vi lyssnar på ett band som heter One direction och Lissa berättar om sin kärlek för bandet. Jag bara lyssnar och nickar. Jag tänkte just fråga henne vad bandmedlemmarna heter när klockan ringer ut till lunch. Resten av dagen går snabbt som tusan, jag blir presenterad för några av Lissas kompisar och vi går till lektion efter lektion.

 

Efter skolan så går jag raka vägen till mitt skåp, hämtar mina saker och sticker hem. Trött efter första skoldagen somnar jag på soffan och vaknar inte förrän klockan är 8 av ett sms. Jag ler stort när jag ser Nialls nummer på displayen.

 

Hur var första skoldagen? Här är det trist, inget att äta..!

Xxx

Jag skrattar tyst och svarar:

 

Bra tror jag, somnade på en gång efter att jag kom hem..

xL

 

Snabbt kommer det ett svar.

 

Väckte jag dig? :(

 

Jag suckar högt och skriver att han visst inte väckte mig, han frågar vad jag gör och vi smsar en stund. Sedan frågar jag om han vill komma över. Niall svarar att han gärna kommer och att han tar med sig mat.

Jag kommer att tänka på mitt rum? I morse var det en enda röra, jag rusar upp och snabbt städar i lägenheten.

Jag hinner kolla mig i spegeln när det kommer ett sms på mobilen.

KOD??? Står det och jag svarar 0919 våning 6

Inte många minuter senare knackar det på dörren och jag springer från mitt rum till hallen för att öppna. Där i korridoren står Niall med fyra pizza kartonger, två matkassar och tre hyrfilmer.

-       Hej säger han och ler sitt underbara leende.

-       Hej du! Jag hjälper honom ställa ner allting på golvet och frågar: Köpte du hela affären?

Han skrattar till svar och tar av sig sin jacka.

-       Välkommen till min lägenhet! Säger jag och stänger dörren efter honom.

-       Tack så mycket, säger han och kramar om mig. Jag kramar honom tillbaka.

-       Vad fint du är, säger han sedan och kollar på mig.

-       Tack, jag har fortfarande skolkläderna på, svarar jag och skrattar.

-       Du kunde ha sagt att det var fina kläder som gällde, så skulle jag tagit på mig en skjorta.

Niall hade på sig en t-shirt, ett par jeans och en munktröja.

-       Du är fin Niall, svarar jag och skrattar.

-       Jag har på mig spill kläder, kläder som det inte gör något om jag spiller på, svarar han och kollar ner i golvet.

-       Gubben, svarar jag och ler. Kom gärna in, jag kommer snart, säger jag och försvinner in på mitt rum.

Jag byter om till ett par smala jeans, en svart tröja och en lång cardigan sen går jag ut till Niall igen. Han står i vardagsrummet och kollar på min gitarr som sitter på min vägg.

-       Får jag? Frågar han och kollar på mig.

-       Visst, säger jag och ser på när han plockar ner gitarren spelar en melodi som jag i bakhuvudet tycker att jag känner igen.

-       Wow, Niall, jag visste inte att du spelade gitarr, s äger jag förundrat och ler.

-       Bara lite, svarar han och hänger upp gitarren igen.

-       Sjunger du också?

-       Lite, men… han avbröt sig och gick  och hämtade snackset. Ska vi hugga in eller?

 


 

Så part 5! Vad tycks? Hoppas ni gillar den!


Kommentarer
Postat av: Nora

Jätte bra!

2012-04-29 @ 22:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0