It's gotta be you ♥ part 4

-       Så hur kommer det sig att ni bor alla tillsammans? Är ni kompisar sedan länge eller?

Liam ger Louis en menande blick som skakar nästan lätt på huvudet.

-       Det bara blev så, svarar Louis när Niall slänger ner en massa ingredienser på bänken.

-       Så, vad kan vi laga av det här? Undrar han och kollar på oss.

-       Vi kan göra spagetti och köttfärssås, svarar Louis och ler.

-       Min favorit, lägger jag till och skrattar.

 


 

Harrys perspektiv

 

Jag vaknade utav en härlig doft. Det luktade mat och jag kände hur min mage knorrade. Jag reste mig upp och tog på mig en t-shirt och ett par munkbyxor.

När jag öppnade dörren möttes jag av en påklädd Zayn.

-       Zayn! Du brukar väl aldrig vara påklädd innan klockan 3? Sa jag och gäspade.

-       Ne, men när det är en tjej i huset så… Zayn skrattade och promenerade iväg.

Tjej? Hur kom det sig? Hela one direction är ju singlar?

-       God morgon Harry! Hörde jag Louis säga från köket. Det doftade gott av mat i hela rummet och ser Louis stå vid spisen, Liam och Zayn står och små bråkar och Niall och tjejen från igår sitter och pratar på köksbänken.

Jag går fram till Louis som ruskar mig i håret.

-       Vad gör hon här? Viskar jag.

-       Hon är här för att lämna min mobil och hon ska äta med oss.

-       Leah? Eller hur? Frågar jag.

-       Ja…

-       JAG ÄR HUNGRIG! Ropar Niall plötsligt.

-       Snälla, ta det lugnt vi har en gäst! Ropar Liam tillbaka.

-       Maten är klar Niall, var inte orolig! Säger Louis och börjar plocka fram bestick.

Killarna springer till matbordet och kastar sig ner i stolarna. Jag skäms lite över dem men Leah verkar  inte reagera så mycket på det, så jag släpper allt och sätter mig på en stol.  Som vanligt kastar sig Niall över maten och smaskar högt.

 

 

Leahs perspektiv

 

Nu satt jag här, i killarnas lägenhet och åt lunch. De var så underbara allihop och jag kunde verkligen vara mig själv. Jag hoppades att killarna också kunde vara sig själva omkring mig.

-       Verkligen gott Louis, sa Zayn.

-       Jag hade ju lite hjälp, svarar Louis och nickar mot mig.

-       Haha, nej, du klarade dig bra själv Louis, svarar jag och ler.

-       Så, Leah när flyttade du hit? Frågar Liam.

-       Jag flyttade hit igår men jag har haft lägenheten sen tre månader tillbaka.

-       Vart bor du? Undrar Zayn.

-       Borta vid affären typ, svarar Harry innan jag hunnit öppna munnen.

Harry har inte öppnat munnen innan nu, han ler mot mig och jag ler snabbt tillbaka.

-       Precis, mumlar jag till svar.

-       Hur gammal är du? Undrar Zayn.

-       Jag är 18 så jag går sista året på high school.

-       Så, du går i skolan? Undrar Liam.

-       Ja, gör inte ni de?

-       Nej, fnös Zayn.

Jag kollade nervöst ner i bordet, jag ställde bara en fråga, jag förväntade inte att få ett så snäsigt svar.

Niall som satt bredvid Zayn slog till honom på armen och såg lite arg ut.

Efter det blev det tyst en stund. Ingen sa någonting men Niall bytte konstiga blickar med Louis.

-       Tack för maten, sa Harry och reste sig. Han gick ut ur köket och in i vardagsrummet. Jag hörde hur tv slogs på och en duns som jag förmodar var Harry som kastade sig ner i soffan.

-       Är du klar Leah? Undrade Liam.

-       Ja, tack så mycket Louis.

-       Varsågod, svarade han och log.

Vi reste oss och gick in i köket för att plocka in i diskmaskinen.

-       Hey Leah, går du i skolan nu? Frågade Niall när jag just plockat in min tallrik i maskinen.

-       Jag börjar klockan 9 i morgon, svarar jag och sträcker mig efter Nialls tallrik.

-       Leah, låt bli. Du är gäst låt oss plocka undan, sa Louis och puttade bort mig från maskinen.

-       Louis, jag har inget emot att plocka undan, svarar jag och går tillbaka. Då kommer Niall bakom mig och tar om min midja och drar mig ut från köket.

-       Släpp, Niall! Jag försöker streta emot men det hjälper inte. Jag hör hur han skrattar högt och jag börjar också skratta.

-       Hallå? Ska vi kolla på en till film? Ropade Liam.

-       Gärna, svarade Niall och gick mot soffan.

Jag gick och satte mig i en fåtölj bredvid soffan.

Jag såg mig om i rummet, Niall och Harry satt i soffan. Louis och Zayn satt i de två andra fåtöljerna medens Liam satt på en kudde vid mina fötter.

Zayn hade valt ut en action film med Angelina Jolie i. Under filmens gång flyttade Liam sig så han satt lutad mot mina ben. Allting var riktigt mysigt.


Förlåt för dårlig uppdatering. Har varit utan internett ett tag nu... :( Hoppas ni gillar den! Lite segt men nästa blir förhoppnisvis lite bättre.... :)
xE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0