It's gotta be you ♥ part 3

Hur skulle jag klara av att träffa killarna när det inte är samma spontana känsla som i affären tidigare? Vad ska jag ha på mig?

Jag tryckte genast bort tanken och packade genast upp matkassarna. När jag var klar kände jag hur ögonen började bli tunga.

Jag bestämde mig för att sova på en gång och började släcka runt omkring i lägenheten. När jag kom till mitt rum drog jag av mig mina kläder och tog på mig min stora tröja och gick till badrummet för att borsta tänderna. Klockan hann bli kvart i 3 när jag äntligen kastade mig i min stora säng och somnade snabbt.



Leahs perspektiv

Jag vaknade klockan kvart i 9 och hoppade snabbt upp ur sängen.  Genast kände jag den pirriga känslan i magen. De tre killarna som jag träffat igår skulle jag träffa på Starbucks om nästan 1 timme. Jag mig upp och känner nervositeten sprida sig i magen. Snabbt hoppar jag in i duschen, tvättar håret och rakar benen. När jag kommer ut virar jag en handuk runt min kropp. Jag låter håret hänga medans jag går in i min walk in closet och börjar tänka vad jag ska ha på mig.

Varför har jag INGENTING att ha på mig?

Slutligen väljer jag en vit, blom aktig tröja som visar lite av magen, ett par söndriga jeans shorts, en stickad vit mössa som passar till tröjan och lite assecoarer. Jag klär mig och torkar håret med handduken. Mitt hår låter jag falla i mina naturliga korkskruvar. Jag går fram till den stora spegeln och sminkar mig lätt. Klockan har redan hunnit bli tio i tre när jag går ut i hallen, tar på mig jeans jacka och packar ner Louis mobil i min handväska. Jag ser på lappen som jag satt upp på dörren innan jag flyttade in.

Don’t forget to smile, står det.

Jag nappar åt mig väskan och låser dörren efter mig.

-       Nu gäller det, viskar jag och ler.

 

Louis perspektiv

Jag, Niall och Liam stod och väntade på att Leah skulle komma. För en gångs skull var vi lite tidiga. Nialls mage kurrade som vanligt när jag såg Leah promenera nerför gatan. Jag vinkade glatt och hon vinkade lätt tillbaka. När hon kom fram bröt Niall den pinsamma tystnad som uppstod genom att ge Leah en stor kram, jag gjorde desamma och Liam skakade hand med henne. Vi gick in på starbucks och som tur är var det inte många personer där inne. Då skulle vi inte bli avbrutna av något fan. Jag hade ingen aning om Leah visste vilka vi var eller om vi bara var vi. Vi ställde oss vid kassan och beställde.  Liam gick och tog ett bord medans vi väntade på vår frukost. När vi sedan satte oss ner vid bordet kastade Niall sig över maten och åt snabbt. Jag gav en förlåtande blick åt Leah som började skratta.

-       Niall är hungrig jämt, sa Liam som en ursäkt.

Leah flinar till svar och börjar äta på sin macka.

Leahs ansikte lyser upp och hon börjar rota i sin väska, tillslut plockar hon upp min mobil och la den på bordet bredvid mig.

-       Här har du din mobil Louis, sa hon och log mot mig.

-       Tack, svarade jag och stoppade ner mobilen i min jacka.

-       Hur fick Leah din mobil? Undrade Liam.

-       Jag måste ha tappat den i en av hennes matpåsar, svarade jag snabbt och hoppades att jag inte skulle rodna.

-       Så Leah är den snygga tjejen från igår? Fortsatte han och knuffade till Niall.

Vad Niall sedan svarade var omöjligt att höra men han blev röd om kinderna av Liams fråga.

Resten av frukosten gick bra, vi pratade om vad som helst och inte en gång pratade vi om One direction. Det kändes skönt att för en gångs skull vara bara Louis.

-       Leah, vill du följa med hem till oss sen och kolla på en film? Undrade Niall när han ätit klart.

-       Gärna, svarade hon och log.

Vi ställde undan våra brickor och började gå hem till oss. Promenaden hem gick snabbt och när Liam låste upp vår dörr skyndade Niall sin in och kastade sig i den stora 4 sits soffan. Vi hängde av våra kläder och Liam och jag valde ut en film. Vi bestämde att ta en komedi till att börja med.

 

Leahs perspektiv

Jag gick fram till soffan som Niall låg.

-       Får jag också plats eller tänkte du ta upp hela soffan själv?

-       Visst, visst, svarade han och satte sig upp.

Jag kände att jag kunde slappna av med killarna nu, det kändes som om vi behövde frukosten för att lära känna varandra bättre.

Louis satte sig i en av de två fåtöljerna och Liam i en annan.

Efter en halvtimme lägger sin Niall ner i soffan med sitt huvud i mitt knä, jag drar mina fingrar genom hans hår och sjunker ner i soffan. Allt är så härligt. Klockan börjar närma sig 12 när en dörr öppnas och en kille med mörkt hår kommer in i vardagsrummet i bara kalsonger.

-       God morgon törnrosa! Ropar Louis och Niall skrattar.

Killen kollar sig runt om i rummet och möter min blick, han flinar och höjer handen.

-       Jag är Zayn, är allt han säger innan han går in i köket som ligger öppet mot vardagsrummet. Snart kommer han tillbaka med en macka, en kopp kaffe och sätter sig ner i den tredje fåtöljen. När filmen är slut frågar Louis om vi ska kolla på en till när Nialls mage kurrar högt.

-       Först vill jag ha lunch! Säger han högt och hoppar upp ur soffan, han sträcker sig efter min hand och drar upp mig.

Louis, Liam, Niall och jag går mot köket för att laga mat och Zayn går till sitt rum för att klä på sig.

-       Så hur många är ni som bor här?

-       Vi är 5, svarar Liam.

-       Jag, Niall, Zayn, Liam och Harry, lägger Louis till.

-       Så hur kommer det sig att ni bor alla tillsammans? Är ni kompisar sedan länge eller?

Liam ger Louis en menande blick som skakar nästan lätt på huvudet.

-       Det bara blev så, svarar Louis när Niall slänger ner en massa ingredienser på bänken.

-       Så, vad kan vi laga av det här? Undrar han och kollar på oss.

-       Vi kan göra spagetti och köttfärssås, svarar Louis och ler.

-       Min favorit, lägger jag till och skrattar.


Så där ja, del 3 klar. Hoppas att ni tycker om den!
xE

Kommentarer
Postat av: Nora

Vill ha mer ;) skit bra!:)

2012-04-17 @ 19:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0