It's gotta be you ♥ part 2

-       Okej, vi ses väl, säger Harry och stänger dörren efter.

Väl i hissen kollar jag mig i spegeln. Mitt blonda hår är uppsatt i en slarvig knut och mina kinder lyser lätt rött och mina blåa ögon är markerade med ljus eyeliner. Shit! Vad pinsamt det blev. Jag var inte särskilt bra på att träffa nya personer, jag blev alltid så blyg. Nu fanns det inte en chans att jag skulle träffa dem igen. Men men..




 

Harry

Leah.

Tjejen som jag kört på i affären, inte med flit men ändå.

Jag och killarna började promenera till våran lägenhet.

-       Harry, kan jag få låna din telefon? Louis la sin hand på min axel och skrattade lågt.

-       Använd din egen Lou.  Sa jag och drog bort hans arm.

-       Jag måste ha tappat den någonstans, kan jag få låna din?

-       Jag ringer till den Louis, sa Niall och plockade upp sin iPhone.

Jag hörde hur svaga toner från Nialls mobil och när tonerna böts ut mot en ljus röst, jag kunde inte höra vad som sades men Niall bestämde att vi skulle träffas i morgon på Starbucks för att hämta telefonen.

-       Vem var det? Undrade jag när vi äntligen var hemma.

-       Det verkar som Louis här råkat lämna sin mobil i en av Leahs matkassar… Niall började skratta och slog till Louis lätt på armen.

-       Oj, var det där jag gjorde av den..? Det har jag inget minne av, svarade Louis och började skratta högt.

Niall gick in i köket och öppnade kylskåpet.

-       Varför har vi inte något hemma! Ropade han till oss, jag och Louis kollade på varandra och skrattade högt.

-       Niall, sluta ät för en sekund, snälla!

-       Ingen chans! Svarade Niall och plockade fram en stor påse chips.

I soffan låg Zayn och sov med mobilen på magen.

- Kan någon hämta en maskeringspenna?

-       Varför? Undrade jag och tog upp Zayns mobil.

-       Jag ska bara skoja lite, sa Louis och hämtade en penna.

Niall kom in och kastade sig ner i en av fåtöljerna med en påse chips i handen. Jag sträckte mig efter påsen men Niall ryckte genast bort den.

-       Hämta en egen! Ropade han högt och proppade munnen full med chips.

 

Leah

Hissen stannade på min våning och jag skyndade mig in i min lägenhet.

Lika bra att plocka upp varorna nu, tänkte jag och gick mot köket. Jag började plocka upp varorna in i kylen och skafferiet.

Ring ring!

Jag gick efter min mobil i jackan när jag kom på att det var fel ringsignal. Jag följde ljudet till köket och hörde signalen från en av matkassarna. Snabbt rotade jag igenom matpåsarna och hittade en mobil i botten. På displayen stod den Niall och jag undrade om jag verkligen skulle svara?

-       Hej det är Leah, sa jag nervöst.

-       Hej Leah, det är Niall. Sa han och var tyst en stund. Från tidigare, la han till och skattade.

-       Jag minns, sa jag sakta.

-       Jo Louis hade tappat bort sin mobil men nu vet vi vart den är.

-       Den låg i en av matkassarna, sa jag lugnt och hoppade upp på köksbänken.

-       Låter som Lou.

-       Jasså? frågade jag och fnissade lågt.

-       Ska vi göra så här, vi ses i morgon på starbuks som ligger något kvarter från dig och så kan vi äta frukost, det var ingen fråga från hans sida.

-       Visst, låter bra, när?

-       Vid 10, killarna brukar sova ganska länge, sa han och skrattade högt.

-       Ses då Niall, sa jag och la på.

Hur kom Louis mobil in i matkassarna? Om han la den där, varför?

Jag kände hur den välbekanta nervösa känslan började sprida sig i magen.

Hur skulle jag klara av att träffa killarna när det inte är samma spontana känsla som i affären tidigare? Vad ska jag ha på mig?

Jag tryckte genast bort tanken och packade genast upp matkassarna. När jag var klar kände jag hur ögonen började bli tunga.

Jag bestämde mig för att sova på en gång och började släcka runt omkring i lägenheten. När jag kom till mitt rum drog jag av mig mina kläder och tog på mig min stora tröja och gick till badrummet för att borsta tänderna. Klockan hann bli kvart i 3 när jag äntligen kastade mig i min stora säng och somnade snabbt.


Så del 2, vad tycker ni? Del 2 blev ganska kort men jag ska försöka göra längre tills nästa del som förhoppningsvis kommer i morgon.

Kommentera gärna!

xE


Kommentarer
Postat av: Louisnovels

riktigt bra!



sv: del 3 är uppe nu! :D

2012-04-11 @ 16:35:18
URL: http://louisnovels.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0